Is het trouwens eens een keer geen brand in deze sporthal. Volgens mij is hier de laatste jaren al twee keer een (zeer) grote brand geweest...Maar goed, je mag het met recht een 'ongeluksobject' noemen
Ik weet niet of in beide gevallen de brandoorzaak is opgespoord, maar meestal gaan zulke panden in brand door brandstichting door onvoorzichtige of ontspoorde jongeren. Daarmee is het m.i. geen ongeluksobject maar een misbruikt object.
Daarnaast is het bij onwelwording van kinderen vaak zo, dat één van hen zich niet goed voelt, een tweede ook wat denkt te voelen, en voor je het weet voelt een hele groep zich ziek en krijgt ook daadwerkelijk verschijnselen. Zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_Psychogenic_IllnessDit is de afgelopen jaren meermalen gebeurd. Niet alleen bij kinderen, maar helaas ook bij volwassenen, bij wie ik toch meer gezond verstand had verwacht.
Zo werd bij ons een keer een hele klas onwel in een zwembad. Dan denk je in eerste instantie aan bv een chloorlek, maar het bleek voedselvergiftiging bij een groepslid te zijn - en de rest werd vervolgens ziek tussen de oren. Kantoorpand Amersfoort, dierenwinkel in het noorden, zomerkamp in Brabant, eindtoneelstuk van een lagere schoolklas - zomaar een paar vergelijkbare gevallen. Eén van de oorzaken dat steeds meer kinderen onwel worden, is de grootschalige inzet van hulpdiensten (als er zoveel mensen komen, moet het toch wel serieus zijn - voel ik ook niet wat?). De medische tak breekt zich momenteel de hersenen hoe dit patroon kan worden doorbroken.
Mijn voorlopige inschatting is dat ook bij deze inzet de bron waarschijnlijk onvindbaar is omdat hij inwendig zit en niet in het gebouw hangt.........