Ervaring met spalken

Auteur Topic: Ervaring met spalken  (gelezen 8988 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2010, 21:10:33
Je moet je af gaan vragen of het meerwaarde heeft om knetterdure spalken te kopen terwijl je ze wellicht maar een enkele keer gaat gebruiken.
Feit is wel, dat een spalk anders dan de ambulancediensten gebruiken, niet in het roulatiesysteem komt en je dus je eigen spalk (hageltje nieuw) makkelijker terugkrijgt.

Wijhebben Rescue-tools wervelplanken. We hebben ooit een hagelnieuwe Ferno gehad. Een keer een patiënt op vastgespind. Daarna is de plank op de SEH door een ambulancedienst weer meegenomen in het roulatiesysteem.
Weg plank!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2010, 12:31:30
tja, een Ferno (millinium)plank, is trouwens een zeer slecht plank.. (thermo-harder, vele lijmlagen gaan los, en breken zelfs bij sommige reddingsituaties..

Ik wil juist niet uitruilen, maar materiaal weer netjes uit het ziekenhuis ophalen..

Spalken gebruiken we bijna om de vier weken.. doordat ze afwijken, krijgen we ze ook meestal terug.. en niet een beschadigde of defecte van een ambulance dienst..


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2010, 18:11:59

Ik wil juist niet uitruilen, maar materiaal weer netjes uit het ziekenhuis ophalen..


Precies, gewoon je eigen materiaal terug. Je weet dan precies hoe oud het is, hoe het werkt, of er defecten zijn en hoe goed ze onderhouden zijn.
Ik rij liever 25km om dan oude meuk terug te krijgen helemaal vol geklad met de naam van de ambulancedienst die hem als eerste had.


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #13 Gepost op: 1 augustus 2010, 23:52:35
Worden er dan in Nederland spullen gewoon doorgenomen? Is dit dan binnen de dezelfde dienst of wordt er gegrepen wat er te grijpen valt?

In onze ziekenwagen zijn alle spullen gemarkeerd, zogauw ze van de patient af zijn krijgen we een belletje van de spoed en halen het op. In de tussentijd behelp je je ofwel met andere spalken of met een wervelplank van het ziekenhuis.

on topic: de verschillende spalken die wij hebben:

de ferno's met clipssluiting: zijn goed, goede sluiting maar beperkt in variatie maar eens er bloed op de buitenhoes zit blijven het eeuwig en altijd vlekken, op andere wagens hebben wij de Oranje boscarols met velcro: iets stijver om rond te leggen maar dank zij de velcro's makkelijker bv in een kruis vast te maken en het oersterke materiaal is perfect afwasbaar.
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2010, 10:44:59
In veel regio's, ruilen ambulancediensten vaak materialen met elkaar uit..   Daarom ik willen we ook geen materialen uitruilen, omdat wij wat specifiekere materialen gebruiken..

Trouwens bij elke spalken set, hoort wat mij betreft een roll duct-tape  voor als banden niet echt lekker uitkomen...