Er is één bedrijf dat het programmeren in FLEX van de infostream machtig is en heeft een poging gewaagd. Nu is de pager afgekeurd vanwege reeksen softwarefoutjes en wordt getwijfeld of maart als streefdatum wel reëel is. Sterker nog er wordt over gedacht om helemaal van het FLEX protocol af te stappen. Wat voor zin heeft een protocol als er geen apparatuur voor is, (alleen "Blokkerpiepers" volgens mijn bron).
Ik blijf dit een bijzonder wazig verhaal vinden, op verschillende punten overigens. Op het protocol-gedeelte heb ik reeds gereageerd. Wat ik me ook afvraag, waar komt het verhaal vandaan dat er weinig pagers voor FLEX zouden zijn? Als je Googelt op die materie dan mag je wel een week vrij nemen om alle gevonden pagina's op je gemakje te lezen. Of bedoelt men "weinig pagers die geschikt zijn bevonden voor P2000"? In dat geval kun je met een nieuw protocol ook helemaal opnieuw beginnen, de ideale pager komt ook dan niet zomaar uit de lucht vallen, ook dan zou men een pager moeten zien te vinden of te ontwikkelen die voldoet aan de eisen zoals gesteld voor P2000.
Wat ik wel heb vernomen is dat er geruchten gaan over het stoppen met de Infostream. Echter, waar geruchten zijn daar verschijnen ook weleens indianenverhalen, juist omdat er maar weinig informatie uit de officiele bronnen komt....
Stoppen met P2000? Onmogelijk
Stoppen met FLEX? Zeer onwaarschijnlijk
Stoppen met de Infostream? Zou kunnen, maar waarom?
Het schijnt nogal lastig te zijn om die pager goed te laten functioneren. In mijn vrije tijd zit ik te sleutelen aan P2000-decodeersoftware en verzet grotere stappen dan een bedrijf alwaar mensen betaald krijgen voor dit soort dingen. Typisch weer iets wat alleen maar in Nederland kan, dingen uitbesteden aan mensen cq bedrijven die hier (klaarblijkelijk) niet capabel toe zijn. De pager is al meerdere malen afgekeurd, naar verluid oa op punten die eerder ook al niet in orde waren. Natuurlijk is dit misschien makkelijk gezegd, maar het feit alleen al dat men een paar maanden geleden pas met die Infostream is begonnen (P2000 draait in Amsterdam al 2 jaar, in Limburg 1 jaar) en in die maanden nog steeds geen 'goed' werkende pager hebben weten te bouwen maar wel weer een hoop geld hebben moeten uitgeven dat is natuurlijk weer te gek voor woorden...
Maargoed, zoals altijd staan de 'beste' stuurlui aan wal en zal ik er maar weer even over ophouden
Groeten, Peter.