houding van hulpverleners

Auteur Topic: houding van hulpverleners  (gelezen 17036 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #30 Gepost op: 30 augustus 2010, 18:05:03
Maar of dat nou handig is bij evenementen... ::) ;)
0098 0098 0098 0098 0098 98uiye


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #31 Gepost op: 30 augustus 2010, 21:59:56
Tijdens evenementen, waarbij ik vrijwilliger/coordinator ben maakt onze EHBO gebruik van een grote 5x5 tent. Deze wordt middels gordijntjes opgedeeld in een aantal behandelplekken waar veldbedden staan. Er is ook een kleine wachtruimte voor drukte opvang of voor familie vrienden. Werkt prima!
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2010, 22:28:45
dat van die gordijntjes is nog wel een oplossing waar men in den lande gebruik van zou kunnen maken, nu is privacy voor patienten vaak ver te zoeken, en een "wachtkamer is ook een hele goede.

Hoe groot is jullie behandelcapaciteit in die tent?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #33 Gepost op: 31 augustus 2010, 11:31:11


Ook mooi!


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #34 Gepost op: 31 augustus 2010, 11:32:59
Misschien een idee om een aparte topic met mobiele behandelruimtes te maken?


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #35 Gepost op: 31 augustus 2010, 16:15:35
Misschien een idee om een aparte topic met mobiele behandelruimtes te maken?

Misschien een goed idee, alhoewel ik een caravan (hoe goed bedoeld ook) absoluut geen goede uitstraling hebben. (maar daar kan een individuele hulpverlener weinig aan doen...... anders wordt het wel heel erg offtopic)


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #36 Gepost op: 1 september 2010, 01:02:44
Misschien een goed idee, alhoewel ik een caravan (hoe goed bedoeld ook) absoluut geen goede uitstraling hebben. (maar daar kan een individuele hulpverlener weinig aan doen...... anders wordt het wel heel erg offtopic)
Mee eens, een caravan lijkt me ook snel te klein - dan moet je hem echt helemaal opnieuw inrichten zodat je je kont kan keren terwijl er een s.o. ligt. Wat mobiele EHBO posten betreft... dat zie ik wel zitten. Al is het maar een container die goed ingericht is, het lijkt me een genot om alle materiaal netjes in kasten te hebben en gewoon een fatsoenlijke werkruimte te hebben.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #37 Gepost op: 1 september 2010, 06:03:14
Misschien een idee om een aparte topic met mobiele behandelruimtes te maken?

zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,43589.0.html
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #38 Gepost op: 12 september 2010, 14:53:19
dat van die gordijntjes is nog wel een oplossing waar men in den lande gebruik van zou kunnen maken, nu is privacy voor patienten vaak ver te zoeken, en een "wachtkamer is ook een hele goede.

Hoe groot is jullie behandelcapaciteit in die tent?

de tent is een gehuurde pagode tent van de firma Bijleveld (http://www.michelbijleveld.nl/pagodetenten.php?id=pagodetenten). Hierin wordt dus gewoon met een aantal touwen en gordijntjes 3 behandelruimtes gecreerd, verder een paar stoelen aan de zijkant en een tafel waar wat benodigdheden als waterkoker, verbandtassen en AED staan.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #39 Gepost op: 13 september 2010, 11:12:53
Groot nadeel van een tent is de gehorigheid. Nog weinig privacy, want een ieder kan horen wat binnen gebeurt.
Daarnaast kan ook omgevingslawaai (m.n. bij cross en muziek) onhandig zijn. m.n. als aanwezige arts/verpleegkundige even naar de longen wil luisteren.
2e nadeel is bij slecht/koud/waaierig weer de tocht. Wind komt onderlangs gewaaid en verwarmen kost veel energie en levert weinig op.
Ik vind een tent dus verre van ideaal.