''Oranje spuiten auto kan boete opleveren''

Auteur Topic: ''Oranje spuiten auto kan boete opleveren''  (gelezen 5322 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 18 juni 2010, 13:11:31
’Oranje spuiten auto kan boete opleveren’  
GRONINGEN -

Oranjesupporters die van puur enthousiasme hun auto oranje spuiten of in het oranje inpakken, moeten beseffen dat ze een fikse boete kunnen krijgen omdat de autokleur dan niet meer spoort met de officiële kleur zoals die op het kenteken staat. Het kan met een beetje pech zelfs een boete opleveren van zestig euro.
De Groningse politie werd deze week geconfronteerd met een auto, die volgens de papieren grijs-beige was, maar vanwege de WK-gekte nu vrolijk oranje was gespoten. De eigenaren uit het Groningse Hoogezand worden echter voor deze keer gematst door de politie, die er akkoord mee gaat dat de kleurvermelding op het kenteken binnen twee weken officieel wordt veranderd. Dat vergt wel een bezoekje aan het postkantoor.

www.telegraaf.nl

Volgens mij is het niet verplicht om de juiste kleur op het kentekenbewijs te hebben? Bedrijfswagens hebben in 90% van de gevallen helemaal geen kleur op het kentekenbewijs  ???


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2010, 13:18:15
Heb ik vaker op TV gezien.
Blik op de weg volgens mijn.
Kreeg een grijze auto boete omdat er graffiti opgespoten was,
En op kenteken alleen grijs stond...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2010, 13:19:49
Ik kan mij niet voorstellen dat je daar zomaar een boete voor krijgt. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord dat daar voor geschreven is. Daarom denk ik dat nog meer aan de hand gewest moet zijn met deze persoon en/of de auto. Hopelijk horen we hier nog meer van..


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2010, 13:22:50
Ik kan mij niet voorstellen dat je daar zomaar een boete voor krijgt. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord dat daar voor geschreven is. Daarom denk ik dat nog meer aan de hand gewest moet zijn met deze persoon en/of de auto. Hopelijk horen we hier nog meer van..
Bij Blik op de weg was dat toen echt zo....


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2010, 13:24:59
bij personenauto's staat het op het kentekenbewijs. Kleur aanpassing is even fout als het aanpassen van de spoorbreedte of het veranderen van de motor. Officieel moet de auto dan bij de RDW worden aangeboden voor een herkeuring.

feitcode K526 / k527 €60,-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2010, 13:25:37
Heb ik vaker op TV gezien.
Blik op de weg volgens mijn.
Kreeg een grijze auto boete omdat er graffiti opgespoten was,
En op kenteken alleen grijs stond...

Dan gaan we eerst maar eens alle nieuwe reddingsbrigade en ambulancedienstauto's aan de kant zetten ....
Die zijn ook geel danwel oranje terwijl op het kenteken grijs, zwart of wit staat
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2010, 13:28:50
kan me niet voorstellen dat dit niet aangepast is op het kentekenbewijs.

edit: Net even 4 willekeurige kentekens van ambu's ingeklopt op rdw. resultaat: 2 geel, 1 wit, 1 zwart. hmmm.....slordige zaak !


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #7 Gepost op: 18 juni 2010, 13:37:07
Ach ligt er net aan wat voor een bui de agent heeft.. Elke agent kan 'mierenneuken' en dus boetes uitschrijven voor 'onzinnige' dingen
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #8 Gepost op: 18 juni 2010, 13:39:20
Ach ligt er net aan wat voor een bui de agent heeft.. Elke agent kan 'mierenneuken' en dus boetes uitschrijven voor 'onzinnige' dingen
Of hoe "jij" je opstelt natuurlijk...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #9 Gepost op: 18 juni 2010, 15:39:42
Ach ligt er net aan wat voor een bui de agent heeft.. Elke agent kan 'mierenneuken' en dus boetes uitschrijven voor 'onzinnige' dingen
Tijd voor een scenario.

In het donker krijgt het oranje gespoten voertuig een aanrijding, maar rijdt door.
Kenteken is bekend, maar omdat het donker was de kleur niet.
Alle politie-eenheden kijken uit naar een grijze auto met een bepaald kenteken, want grijs is gekoppeld aan het kenteken en niet oranje.

Onzinnig?