''Oranje spuiten auto kan boete opleveren''

Auteur Topic: ''Oranje spuiten auto kan boete opleveren''  (gelezen 5287 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #10 Gepost op: 18 juni 2010, 16:38:33
Volgens mij is men in de praktijk toch meer gefocust op het merk en type auto en de evt. kenmerken van de bestuurder, dan op de kleur van het voertuig. En achtergebleven sporen kunnen ook al eea. van de doorrijder vertellen.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #11 Gepost op: 18 juni 2010, 17:07:47
Of hoe "jij" je opstelt natuurlijk...

Ik heb het alleen over het KAN, ik heb nog nooit problemen gehad met politie, en wil ik graag zo houden, maar ze kunnen je overal voor bekeuren, bij een willekeurige overtreding, als de agent kwaad in de zin heeft. (dat bedoel ik met mierenneuken maar het klinkt heel aggressief maar is niet zo de bedoeling..)
Tijd voor een scenario.
In het donker krijgt het oranje gespoten voertuig een aanrijding, maar rijdt door.
Kenteken is bekend, maar omdat het donker was de kleur niet.
Alle politie-eenheden kijken uit naar een grijze auto met een bepaald kenteken, want grijs is gekoppeld aan het kenteken en niet oranje.
Onzinnig?

Dat wil zeggen dat jij die boete uitgeschreven had op dat moment dat je zo'n auto ziet rijden..?

Als er een ongeval is krijg je toch 'opdracht' om te zoeken naar de auto met bijpassend kenteken? Als je kleur bekend is maakt het het wel wat lastiger met zoeken, dat ben ik met je eens..

Maar je kijkt toch ook verder dan je neus lang is..? (niet verkeerd bedoeld)
En in mijn ogen is het een beetje onzinnig, het is tijdens het WK, dan kan je soms leuke en grappige dingen mee maken maar om dr nu voor te gaan bekeuren...
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #12 Gepost op: 18 juni 2010, 17:47:33
politioneel praktisch optreden:

Bekeuring in de vorm van een TONER, mr/mevr. mag binnen een bepaald tijdsbestek terug komen aan het bureau met het voertuig of voorzien van een aangepast kentekenbewijs of de orginele kleur zit weer op het voertuig.
Wij blij, hun blij.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 19 juni 2010, 00:37:54
Bekeuring in de vorm van een TONER, mr/mevr. mag binnen een bepaald tijdsbestek terug komen aan het bureau met het voertuig of voorzien van een aangepast kentekenbewijs of de orginele kleur zit weer op het voertuig.
Wij blij, hun blij.

Tsja ... Het RDW kraait er niet na  

kan me niet voorstellen dat dit niet aangepast is op het kentekenbewijs.

(Bijna) elke nieuwe reddingsbrigade jeep word oranje gestickerd. Alle voertuigen die ik ff snel heb nagekeken zijn allemaal nog zwart of grijs.
Zelfde geld voor de nieuwe voertuigen van de gele tak. Zelfs een politievoertuig die op straat toch echt wit is (gespoten) staat op het RDW nog als grijs.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 19 juni 2010, 11:35:55
Volgens een garagehouder is het opgeven van een kleurverandering niet meer verplicht. Dit mede omdat de RDW zou worden ondergesneeuwd met meldingen van bedrijfswagens.
Of zit er een verschil in regelgeving tussen bedrijfs- en personenwagens?
Ambulances lijken mij toch duidelijk bedrijfswagens. Bij de reddingsbrigades ligt dat aan het soort wagen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2010, 11:56:35
bij personenauto's staat het op het kentekenbewijs. Kleur aanpassing is even fout als het aanpassen van de spoorbreedte of het veranderen van de motor. Officieel moet de auto dan bij de RDW worden aangeboden voor een herkeuring.
Herkeuring is niet nodig, zie onderstaande:

bron: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/aanpassen_of_restaureren/Kleurwijziging.htm

Kleurwijziging

Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto's) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

U stuurt hiervoor het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als dit bewijs is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt per 1 juni 2004, volstaat het om alleen het Voertuigbewijs mee te sturen. Dit stuurt u met een begeleidend schrijven waarin u de kleurwijziging vermeldt.

Het advies is om dit aangetekend te versturen naar:

RDW
Postbus 30 000
9640 RA Veendam
t.a.v. Unit VRD


Waarom staat bij mijn auto achter kleur, 'diversen'?
De RDW registreert alleen de kleur van personenauto's en registreert maximaal twee kleuren per auto. Als een personenauto meer dan twee kleuren heeft, registreert de RDW 'diversen'.
Samen sterk in de hulpverlening!