Pleisterspray

Auteur Topic: Pleisterspray  (gelezen 16880 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kaderinstructeur

  • Gast
Gepost op: 19 juni 2004, 12:34:45
Nu promoten ze die pleisterspray weer. >:(

Volgens mij moet je een wond steriel afdekken en niet volspuiten met een of ander chemisch goedje.
Het nadeel is dat je het in de wond spuit en niet ademend is.

Of zie ik het nu helemaal verkeerd?? ???




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2004, 13:20:00
nouja,het werkt redelijk.Het is alleen even zeer hard op je tanden bijten als je dat spul opspuit,het bijt als de :-X****** :-X  :'(dus zeker niet geschikt voor kinderen :-\


Paul SEH

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2004, 15:51:56
Pleisterspray is met name geschikt voor schaafwonden. Maar als je een schaafwond goed reinigt en desinfecteerd en het daarna open laat dan geneest het zeker zo snel. Wij gebruiken het voornamelijk bij wondhectingen aan het behaarde hoofd. Het is dan moeilijk om er een pleister op te plakken en dan sprayen we het even af.  8)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2004, 16:34:46
Je kunt er ook mooie brandwonden mee maken ;D


En het is ook zeer geschikt om wonden beter te conserveren zodat ze niet zo snel uitdrogen.
Hierbij bedoel ik de wonden die we bij de lotus maken natuurlijk ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Gast48368

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2004, 18:29:55
Het lijkt me niet goed voor een vuile wond, of zie ik dit verkeerd.......


Kaderinstructeur

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2004, 20:23:23
lotus bianca.
Uit jou verhaal begrijp ik dat het geen pleisterspray moet heten maar wondspray t.b.v lotusslachtoffers.
hahahaha.
Als je het daarvoor goed kan gebruiken zou ik het inderdaad niet laten, maar om er een echte wond mee te behandelen?????真真 Daar hou ik mijn vraagtekens bij.


Teun

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2004, 23:25:09
Ik heb onlangs een kind gezien die bij het honballen een schaafwond had opgelopen. Deze was niet goed schoongemaakt voordat de spray er opgespoten werdt.

Het gevolg was natuurlijk een onsteking. Nu komt het probleem: probeer dat spul er dan maar eens fatsoenlijk af te krijgen! Een plijster trek je er zo af maar dit goedje zul je toch met een borsteltje moeten bewerken wat voor zo'n kind nogal pijnlijk is.

Als de wond dus schoon is kan het maar anders geeft het meer problemen dan het probleem dat je behandelde :-\


Kaderinstructeur

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2004, 09:23:10
Hoi Teun.

Je maakt een wond toch altijd eerst schoon voor je hem behandeld i.v.m. onstekkingsgevaar.
Maar waar het mij omgaat is niet zozeer hoe krijg je die pleister eraf. Een wond moet je schoonmaken en steriel afdekken, niet insluiten wat je volgens mij met de spray wel doet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2004, 09:47:03
Hoi Teun.

Je maakt een wond toch altijd eerst schoon voor je hem behandeld i.v.m. onstekkingsgevaar.
Maar waar het mij omgaat is niet zozeer hoe krijg je die pleister eraf. Een wond moet je schoonmaken en steriel afdekken, niet insluiten wat je volgens mij met de spray wel doet.
tja,ik heb vanacht nog een flinke schaafwond gezien(jongedame onderuit gegaan op een scooter :-X)Maar die bloedde flink,en dat is toch altijd maar het beste ff al het vuil eruit


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2004, 13:10:10
lotus bianca.
Uit jou verhaal begrijp ik dat het geen pleisterspray moet heten maar wondspray t.b.v lotusslachtoffers.
hahahaha.
Als je het daarvoor goed kan gebruiken zou ik het inderdaad niet laten, maar om er een echte wond mee te behandelen?????真真 Daar hou ik mijn vraagtekens bij.

Hoe je het ook noemt.
Ik gebruik het spul niet op echte verwondingen.
Het is zo slecht te verwijderen en mij is altijd geleerd om een schaafwond aan de buitenlucht te laten daar heelt tie het beste.
Natuurlijk wel eerst schoonmaken.
Voor de lotus is het ideaal spul ;D ;D
gr Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN