Ik zal in volgorde op de gegeven reacties reageren.
Ik geloof dat het niet bepaald een meerwaarde zou hebben voor Reddingsbrigade Nederland als ik met een hanekam en in roze string op een bondsvlet door Amsterdam zou varen, in tegendeel zelfs.
Uiteraard was dit ook niet de achterliggende gedachte maar dat hadden de meesten waarschijnlijk wel door.
Wat wel de gedachte was is een combinatie van zaken. Ten eerste de gemiste kans van Reddingsbrigade Nederland t.a.v. profilering op Sail Amsterdam. Verder wat persberichten van openlijk geweld en dat vooral in de voetbal topsport homoseksualiteit nog een taboe is. Ik heb overigens geen idee hoe dat bij overige sporten ligt.
Belangrijk is om eerst te kijken naar de voorwaarden welke worden gesteld aan defensie- en politiepersoneel voor het meevaren met de Canal Parade alvorens een reactie te geven die stemming makend is en niet ter zake doet.
Uiteraard heb ik gekozen voor een beetje provocerende titel en tekst om te prikkelen tot lezen en reageren.
Het zou mijns inziens passen als Reddingsbrigade Nederland bij een dergelijk waterevenement met zoveel potentieel risico aanwezig zou zijn voor het garanderen van de veiligheid van deelnemers en publiek.
De rampenvlet uiteraard in normale striping met een keurig geüniformeerde bemanning met hooguit een roze strik op de boeg ter aanduiding dat alle mensen zowel gay als straight bij de reddingsbrigade als sport- en veiligheidsorganisatie welkom zijn en dat iedereen zonder aanziens des persoons wordt gered en geholpen. Tevens is dit mijns inziens een fantastische kans om je als organisatie aan een groot publiek te laten zien.
Het stellen dat een zekere vorm van discriminatie niet speelt bij een organisatie en dat iedereen dat maar individueel kenbaar moet maken en beleid van andere organisaties in deze moet volgen is vrees ik iets wat mogelijk helaas ooit de aanleiding is geweest tot een Gay Parade.
Dat het niet aan een individu is om een bepaald topic aan te kaarten vind ik eigenlijk te zot om op te reageren maar doe het lekker toch.
Om het gelijk maar iets verder door te trekken, waarom bieden de afbeeldingen van personen in instructieboeken (van bijv. Reddingsbrigade Nederland), dit in tegenstelling tot bijv. Amerika en Engeland geen doorsnee van de Nederlandse bevolking maar overwegend autochtonen? Mijns inziens is dit een gemiste kans t.a.v. integratie van bevolkingsgroepen die veel meer aandacht zou mogen hebben.
En schiet U weer maar!
Kees