Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994

Auteur Topic: Bekeuring voor artikel 5 Wegenverkeerswet 1994  (gelezen 28016 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #70 Gepost op: 2 maart 2011, 22:50:26
Er is vrij gemakkelijk na te zoeken wat het transactie voorstel zal zijn van de officier van justitie. Of wel wat voor bedrag moet je betalen om een strafzaak(rechtszaak te voorkomen).  Het OM hanteert voor diverse vergrijpen een standaard bedrag. Wel kan dit bedrag hoger worden op het moment dat je vaker bent veroordeeld voor verkeerszaken(strafzaken, dus geen gewone verkeersbonnen).  Mocht je transactie voorstel niet kunnen vinden is het altijd mogelijk om justie zelf even te bellen en gewoon te vragen wat de hoogte van je boete gaat worden.

oke , ik maak me ook veel meer druk om zo een cursus daar gaat het grote geld inzitten.

En zo een cursus is het geen wat de hoogste prioriteit heeft om te voorkomen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #71 Gepost op: 2 maart 2011, 22:50:41
Zowel de gesubsidieerde rechtsbijstand als de rechtsbijstandsverzekering dekken "eenvoudige" verkeersovertredingen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden niet. Dus waarschijnlijk moet je het zelf doen en dan sluit ik me bij de andere adviezen aan, blaas een stuk minder hoog van de toren als dat je hier doet...

Ja dat dacht ik inderdaad ook. Maar kon dat niet zo heel erg snel terug vinden.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #72 Gepost op: 2 maart 2011, 22:57:44
oke , ik maak me ook veel meer druk om zo een cursus daar gaat het grote geld inzitten.

En zo een cursus is het geen wat de hoogste prioriteit heeft om te voorkomen

Laad je daar nou zelf geen invloed op hebben. De procedure kun je nalezen:

http://www.cbr.nl/emg.pp


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #73 Gepost op: 2 maart 2011, 23:01:04
Laad je daar nou zelf geen invloed op hebben. De procedure kun je nalezen:

http://www.cbr.nl/emg.pp

ik had het al gezelezen ben al druk bezig alle getuigen iets te laten verklaren.

Maar moet nog afwachten op mijn bericht om daar tegen bezwaar te maken.

Had al iemand van het CBR hierover gesproken.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #74 Gepost op: 2 maart 2011, 23:17:49
Toch staat het allemaal los van elkaar. Iemand kan door een vormfout of andere reden (bv ijking is verlopen) vrijgesproken worden van het rijden onder invloed maar toch een Educatieve Maatregel Alcohol (EMA) volgen. Gebeurd nog regelmatig. Met het EMG zal het niet anders gaan.

Laat maar even weten hoe het gegaan is 8)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #75 Gepost op: 4 maart 2011, 10:15:34
Maar iedereen is het er toch wel over eens dat ik echt TE zwaar gestraft word? bedoel zijn zat mensen die hun auto wel eens laten uitvallen bij wegrijden, of perongeluk tegen een paaltje aanrijden of wegslippen met galdheid.

Dit zinnetje zegt eigenlijk wel genoeg.

Ik zie zelden mensen met gillende banden wegrijden, zeker niet over een afstand van twee meter (want dat is best een end....). Ik zie ook maar zelden mensen wegslippen met gladheid. En dat komt omdat de meeste mensen toch wel weten waar ze mee bezig zijn, voertuigbeheersing hebben, hun gedrag op de weg aanpassen aan de omstandigheden enzovoort. De mensen die ik dit soort dingen zie doen zijn meestal mensen die erg vol van zichzelf zijn, vinden dat ze de allerbeste chauffeurs in het universum zijn maar tegelijk niet inzien waar ze mee bezig zijn / cq. dat ze gewoon slechte en gevaarlijke automobilisten zijn. Vaak rijden die mensen dan ook nog in hele snelle auto's. En dat is weer vragen om ellende wegens gebrek aan zelfbeheersing.....


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #76 Gepost op: 4 maart 2011, 10:32:21
Dit zinnetje zegt eigenlijk wel genoeg.

Ik zie zelden mensen met gillende banden wegrijden, zeker niet over een afstand van twee meter (want dat is best een end....). Ik zie ook maar zelden mensen wegslippen met gladheid. En dat komt omdat de meeste mensen toch wel weten waar ze mee bezig zijn, voertuigbeheersing hebben, hun gedrag op de weg aanpassen aan de omstandigheden enzovoort. De mensen die ik dit soort dingen zie doen zijn meestal mensen die erg vol van zichzelf zijn, vinden dat ze de allerbeste chauffeurs in het universum zijn maar tegelijk niet inzien waar ze mee bezig zijn / cq. dat ze gewoon slechte en gevaarlijke automobilisten zijn. Vaak rijden die mensen dan ook nog in hele snelle auto's. En dat is weer vragen om ellende wegens gebrek aan zelfbeheersing.....



Conclusie een EMG'tje  ;D
Freude am Fahren


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #77 Gepost op: 4 maart 2011, 12:16:52
Dit zinnetje zegt eigenlijk wel genoeg.

Ik zie zelden mensen met gillende banden wegrijden, zeker niet over een afstand van twee meter (want dat is best een end....). Ik zie ook maar zelden mensen wegslippen met gladheid. En dat komt omdat de meeste mensen toch wel weten waar ze mee bezig zijn, voertuigbeheersing hebben, hun gedrag op de weg aanpassen aan de omstandigheden enzovoort. De mensen die ik dit soort dingen zie doen zijn meestal mensen die erg vol van zichzelf zijn, vinden dat ze de allerbeste chauffeurs in het universum zijn maar tegelijk niet inzien waar ze mee bezig zijn / cq. dat ze gewoon slechte en gevaarlijke automobilisten zijn. Vaak rijden die mensen dan ook nog in hele snelle auto's. En dat is weer vragen om ellende wegens gebrek aan zelfbeheersing.....



Dat ligt niet aan de mensen, de auto's zijn tegenwoordig uitgerust met antislipregeling  098uo
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #78 Gepost op: 4 maart 2011, 12:34:25
Begint nu een beetje een welles nietes spel te worden, de informatie die er nu staat is duidelijk genoeg. Bij deze dan ook een slotje.

Namens het team hulpverleningsforum
Mike
Moderator