A1 meldingen

Auteur Topic: A1 meldingen  (gelezen 8369 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 18 augustus 2010, 08:34:06
Ik wil hier ook nog even op reageren.
Je leest en hoort vaak cijfers van 50% B-vervoer, 30% A2 en 20% A1. Echter, als ik op P2000 kijk, zie ik dat van de ca. 75 ritten die VZA tussen 18:39:35 en nu doet, er 53 A1-ritten tussenzitten! Nu snap ik wel dat P2000 niet heel betrouwbaar is, maar hoe leg je dit uit? Misschien is het ook wel niet het juiste tijdstip om te kijken, aangezien de B-ritten meestens overdag plaatsvinden.

En is er een van de insiders die er wat over kan zeggen? Jvo, Joffry? Is het waar dat jullie zo veel A1 rijden?

Die procenten zijn een gemiddelde en jij kijkt nu naar een momentopname, van één dienst. Er zijn dagen bij dat ik de zwaailichten niet aan hoef te doen, en dagen dat ik me helemaal suf rij onder A1. En dagen die daar weer tussenin zitten.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2010, 10:05:42
Daarnaast is het ook afhankelijk van het tijdstip: tijdens de nachten is er minder aanbod van B-ritten, aangezien deze niet spoedeisend zijn en dus gedeeltelijk ook nog wel kunnen wachten tot de volgende ochtend, wanneer er ook weer meer ambulances beschikbaar zijn. Daarnaast zijn de vervoertjes van het ene ziekenhuis naar het andere voor overplaatsingen, functieonderzoek en radiologie ook niet of nauwelijks nodig. Deze lijn zie je ook al meer tijdens de avonden.
Geloof niet alles wat je denkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 21 augustus 2010, 20:50:16
Is het waar dat jullie zo veel A1 rijden?

Wie zegt dat elke A1 p2000 melding ook daadwerkelijk A1 is ?  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2010, 20:55:56
Wie zegt dat elke A1 p2000 melding ook daadwerkelijk A1 is ?  ::)
Het was meer bedoeld als algemene vraag richting o.a. de genoemde personen. Maar vertel me dan eens in welke situaties een A1-rit niet als A1-rit geclassificeerd is? Het gaat namelijk meer om de classificatie A1 an sich, dan de rijstijl die daarbij past.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 21 augustus 2010, 21:04:09
Ik wil hier ook nog even op reageren.
Je leest en hoort vaak cijfers van 50% B-vervoer, 30% A2 en 20% A1. Echter, als ik op P2000 kijk, zie ik dat van de ca. 75 ritten die VZA tussen 18:39:35 en nu doet, er 53 A1-ritten tussenzitten! Nu snap ik wel dat P2000 niet heel betrouwbaar is, maar hoe leg je dit uit? Misschien is het ook wel niet het juiste tijdstip om te kijken, aangezien de B-ritten meestens overdag plaatsvinden.

En is er een van de insiders die er wat over kan zeggen? Jvo, Joffry? Is het waar dat jullie zo veel A1 rijden?
nee, ik rij niet zoveel A1... 's avonds komt het wel dichter in de buurt, maar zeker over alles rij ik niet 2/3 A1. Ik rij ook geen 30% A2, hoewel dat ook van de dienstdoende centralist afhankelijk is.
Hangt inderdaad af van het tijdstip, overdag ga je veel meer B-werk zien, en van de vakantietijd, dat scheelt ook een hoop B-werk (en spoed ook wel)

Daarnaast: waarom heb je alleen de VZA geteld, en niet de hele regio meegenomen? De GGD rijdt ook B-werk hoor, het is niet meer zo als vroeger dat de GGD voor " echte spoed" is ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #25 Gepost op: 21 augustus 2010, 21:16:28
Daarnaast: waarom heb je alleen de VZA geteld, en niet de hele regio meegenomen? De GGD rijdt ook B-werk hoor, het is niet meer zo als vroeger dat de GGD voor " echte spoed" is ;)
Heb ik meegenomen in de telling, maar ben ik vergeten te vermelden :)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 9 februari 2011, 12:58:33
nee, ik rij niet zoveel A1... 's avonds komt het wel dichter in de buurt, maar zeker over alles rij ik niet 2/3 A1. Ik rij ook geen 30% A2, hoewel dat ook van de dienstdoende centralist afhankelijk is.

Inderdaad, als ik soms op P2000 kijk, dan weet ik gelijk wie de dienstdoende centralist is.  :D


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #27 Gepost op: 9 februari 2011, 17:43:25
Bij ons is het soms net andersom..... veel A2 dat eigenlijk A1 is. Voorbeeld: COPD, Spo2 72%, ga maar met A2 kijken......???
WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #28 Gepost op: 9 februari 2011, 18:03:19
Herkenbaar! Voorbeeldje, 2 weken terug: A2 naar iemand met een saturatie van 72% / anderhalf uur later een A1 naar iemand met een saturatie van 82%  ::) Kort achter elkaar.

Centralist-afhankelijk, en 't is maar net wat voor info de centralist allemaal krijgt, natuurlijk.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #29 Gepost op: 9 februari 2011, 21:21:00
Herkenbaar! Voorbeeldje, 2 weken terug: A2 naar iemand met een saturatie van 72% / anderhalf uur later een A1 naar iemand met een saturatie van 82%  ::) Kort achter elkaar.

Centralist-afhankelijk, en 't is maar net wat voor info de centralist allemaal krijgt, natuurlijk.
Was de spo2 info die de centralist bij de melding kreeg? Anders vaart hij natuurlijk op symptomen die door aangeven van en doorvragen bij de melder naar boven komen. En wat is de achtergrond van de meldingen: ging het om verder gezonde mensen of COPD-patiënten die misschien wel gewend zijn aan een hele lage sat?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..