Ik wil hier ook nog even op reageren.
Je leest en hoort vaak cijfers van 50% B-vervoer, 30% A2 en 20% A1. Echter, als ik op P2000 kijk, zie ik dat van de ca. 75 ritten die VZA tussen 18:39:35 en nu doet, er 53 A1-ritten tussenzitten! Nu snap ik wel dat P2000 niet heel betrouwbaar is, maar hoe leg je dit uit? Misschien is het ook wel niet het juiste tijdstip om te kijken, aangezien de B-ritten meestens overdag plaatsvinden.
En is er een van de insiders die er wat over kan zeggen? Jvo, Joffry? Is het waar dat jullie zo veel A1 rijden?
nee, ik rij niet zoveel A1... 's avonds komt het wel dichter in de buurt, maar zeker over alles rij ik niet 2/3 A1. Ik rij ook geen 30% A2, hoewel dat ook van de dienstdoende centralist afhankelijk is.
Hangt inderdaad af van het tijdstip, overdag ga je veel meer B-werk zien, en van de vakantietijd, dat scheelt ook een hoop B-werk (en spoed ook wel)
Daarnaast: waarom heb je alleen de VZA geteld, en niet de hele regio meegenomen? De GGD rijdt ook B-werk hoor, het is niet meer zo als vroeger dat de GGD voor " echte spoed" is