Zes gewonden bij ongeval paard-en-wagen - Hoorn(Terschelling) 26-06-2010

Auteur Topic: Zes gewonden bij ongeval paard-en-wagen - Hoorn(Terschelling) 26-06-2010  (gelezen 8730 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
p2kflex
11:25:54 26-06-10GROUP-1P 2 GEN.COMBINATIE GHOR BADWEG HOORN HOOR Inzet
0320908MKA Veiligheidsregio Friesland (OvD-G Noord)
0320911MKA Veiligheidsregio Friesland (HS-GHOR)
0320980MKA Veiligheidsregio Friesland (SIGMA Terschelling)


Weet iemand wat er daar loos is? 1 Ambu verder nog gealarmeerd en het sigma van Terschelling. Overigens, weet iemand of Terschelling ook een soort Sigma busje heeft met alle spullen? Heb die nog nooit gezien namelijk.




HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Deze vergat ik nog overigens (zoals al gezegd werd);

p2kflex
11:22:18 26-06-10GROUP-1LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR MKA :FRIESLAND/TERSCHELLING/BADWEG/N 2 C
0120988MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Life-Line-1 - MMT)
p2kflex
11:23:49 26-06-10-ALPHA-A1 BADWEG HOORN HOORN FR
0320980MKA Veiligheidsregio Friesland (SIGMA Terschelling)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
p2kflex
11:25:54 26-06-10GROUP-1P 2 GEN.COMBINATIE GHOR BADWEG HOORN HOOR Inzet
0320908MKA Veiligheidsregio Friesland (OvD-G Noord)
0320911MKA Veiligheidsregio Friesland (HS-GHOR)
0320980MKA Veiligheidsregio Friesland (SIGMA Terschelling)

Dit is het enige evenement dat ik kan vinden:

Yoga Festival Terschelling
 
Het vierde Yoga Festival op Terschelling is puur genieten. Dit internationale Yoga Festival vindt plaats van vrijdag 25 tot en met zondag 27 juni 2010.

Onderdompelen in een ontspannen yogasfeer aan zee. Met vele vormen van yoga op schitterende buitenlocaties, inspirerende yogadocenten uit binnen- en buitenland en vooral hele enthousiaste mensen. In een prachtige omgeving ontspannen genieten van zon, zee, strand en yoga.

Deze vergat ik nog overigens (zoals al gezegd werd);

p2kflex
11:22:18 26-06-10GROUP-1LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR MKA :FRIESLAND/TERSCHELLING/BADWEG/N 2 C
0120988MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Life-Line-1 - MMT)
p2kflex
11:23:49 26-06-10-ALPHA-A1 BADWEG HOORN HOORN FR
0320980MKA Veiligheidsregio Friesland (SIGMA Terschelling)

In een GNK-C zit een ambu-team, Sigma-team en dat alles wordt ondersteund door een MMT, dus op zich zou het zo prima moeten kloppen ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
11:25:54 26-06-10 06/060 GROUP-1 P 2 GEN.COMBINATIE GHOR BADWEG HOORN HOOR Inzet

Weet iemand wat er daar loos is? 1 Ambu verder nog gealarmeerd en het sigma van Terschelling. Overigens, weet iemand of Terschelling ook een soort Sigma busje heeft met alle spullen? Heb die nog nooit gezien namelijk.
Ongewone melding inderdaad, ik kreeg deze ook op mijn pager. Wat ik kon vinden over de SIGMA op Terschelling:

Citaat
"(...) Zo bestaat elke combinatie op het vaste land uit een AMBU- en een SIGMA-voertuig. Op Terschelling hebben ze er maar 1. (...) Vier-wiel aangedreven, verhoogde en verlengde Mercedes Sprinter.
Hier zitten geen 8 zit-plaatsen in. Al die ruimte wordt al in beslag genomen door materiaal. De SIGMA leden rijden achter het voertuig aan als ze ingezet worden."

"SIGMA Terschelling heeft 3 aanhangers in plaats van 2. De Trell tent wordt niet vervoerd in dezelfde type aanhanger als op het vaste land, in plaats daarvan ligt deze op een open aanhanger.
Zo kunnen beide GNK aanhangers gevuld worden met medisch materiaal en zaken zoals de aggregaat en verwarming."

"Terschelling heeft geen Haakarmbak en is het ook nog eens veel moeilijker om daar extra materiaal heen te krijgen. Dus zit hun GNK-voertuig en hun GNK-aanhangers stampvol met medisch materiaal.
De aanhangers zijn dubbelassig en langer dan hun vaste land broertjes."

Bron: http://www.sigmatwente.nl/index.php/nieuws/42-van-de-leden/62-sigma-terschelling
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ongewone melding inderdaad, ik kreeg deze ook op mijn pager. Wat ik kon vinden over de SIGMA op Terschelling:


Een bijzonder combi-voertuig zoals in gebruik op de Waddeneilanden:





Dienst:                                 GHOR Fryslãn
Post:                                    Vlieland
Roepnummer:                     09905
Soort voertuig:                    SIGMA/Ambu
Merk en type:                      Mercedes Benz Sprinter 4x4
Opbouwer / leverancier:     Gemco
Overige bijzonderheden:    Zowel Rode Kruis-logo als Star of Life / achterin 'SIGMA'-spullen en via zijdeuren 'AMBU'-spullen.



GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Scannernet.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
  • Neem ook eens een kijkje op www.scannernet.nl
    • www.scannernet.nl
Inzet Hoorn-Terschelling:

nog niet bekend wat er precies aan de hand is. Sommigen spreken over een ongeval met een paard en wagen, maar dit is nergens officieel bevestigd. Lifeliners 1 & 4 ingezet, alsmede SAR heli (Ganeth-03) van Leeuwarden. Beide ambu's Terschelling en de GHOR-combinatie ter plaatse. Locatie is volgens de SAR-heli midden in het bos.

Het één en ander aan communciatie (AIR) is te volgen via de live scanners van www.scannernet.nl
Neem ook eens een kijkje op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, het laatste nieuws en foto's uit de regio


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Dat hoor ik inderdaad ook op andere websites:

"Volgens de laaste berichten zou er een Paard en wagen met kinderen op hol zijn geslagen en zouden er veel gewonden zijn. Meer info volgt" - http://www.regionoordwestfryslan.nl/nieuws/?p=5623
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Scannernet.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
  • Neem ook eens een kijkje op www.scannernet.nl
    • www.scannernet.nl
Dat hoor ik inderdaad ook op andere websites:

"Volgens de laaste berichten zou er een Paard en wagen met kinderen op hol zijn geslagen en zouden er veel gewonden zijn. Meer info volgt" - http://www.regionoordwestfryslan.nl/nieuws/?p=5623

Lijkt me dat bij veel gewonden er veel groter opgeschaald wordt (brandweer, knrm, enz.). Zeker als de ongevalslocatie moeilijk bereikbaar zou zijn (strand, bos, o.i.d.). We wachten de officiële berichten maar af.....
Neem ook eens een kijkje op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, het laatste nieuws en foto's uit de regio


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Grote hulpverleningsactie op Terschelling Paard met huifkaart omgeslagen mogelik 20 gewonden
 4 heli's Terplaatse Sigma team en 2 ambulances

http://twitter.com/regionwfryslan


Ook marineheli van de Kooij onderweg naar Terschelling ivm vervoer slachtoffers paard en wagen incident Badweg...
http://twitter.com/GraafTex


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
p2kflex
12:47:54 26-06-10-ALPHA-EXTRA OVDG GRAAG BELLEN MKA
0320909MKA Veiligheidsregio Friesland (Onbekende code)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.