GRIP 1 Grote hulpverlening (4 doden bij helicoptercrash) Europoort - Rotterdam 27-06-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote hulpverlening (4 doden bij helicoptercrash) Europoort - Rotterdam 27-06-2010  (gelezen 27281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Twee doden bij ongeluk helikopter

Bij een ongeluk met een helikopter op de Maasvlakte zijn zeker twee doden gevallen.

Het toestel met vijf inzittenden stortte rond 13.00 uur neer.

Een ooggetuige twitterde dat het toestel vanaf zo'n vijftig meter hoogte kaarsrecht omlaag kwam. De klap veroorzaakte een grote stofwolk. Er was geen ontploffing.

Er zouden nu drie ambulances ter plekke zijn.

Het ongeluk was in de buurt van de Noordzeeboulevard en de Slufterdam op de Maasvlakte.

Bron: http://nos.nl/artikel/167838-twee-doden-bij-ongeluk-helikopter.html
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
p2kflex
14:01:47 27-06-10GROUP-1Scenario Alarmeren BOT-Team 1 is geactiveerd!Het alarmeringsbericht staat voor u in de communicator.
1400883BRW Rotterdam-Rijnmond (BOT)
1400885BRW Rotterdam-Rijnmond (BOT)
1400886BRW Rotterdam-Rijnmond (BOT)


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Volgens Teletekst was de heli van Heli Holland Airservice


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
"Het gaat om een helikopter van Heli Holland Airservice. Een woordvoerder van het bedrijf waarvan het hoofdkantoor in Emmer Compascuum is gevestigd zegt dat medewerkers naar de plaats van het ongeluk onderweg zijn. Hij weerspreekt berichten dat de heli was ingehuurd voor wielertocht Tour du Port. "Dat was een andere helikopter."
bron: Novum


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Het zou dan om deze helicopter moeten gaan?

http://www.heliholland.nl/index.php?id=ec130

Als ik naar de eerste foto kijk die hier geplaatst is dan zie ik een donkere onderkant of vergis ik me?

Verschrikkelijk voor de betrokkenen en nabestaanden. Bij deze mijn medeleven.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Sven van Beek meld op twitter dat de pers erg wordt tegengewerkt en dat er 1 fotograaf is aangehouden.

Hij meld ook dat er in de heli een ANP fotograaf zat.
Met Vriendelijke Groet.....


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Een fotograaf van de Telegraaf schijnt te zijn aangehouden.


sylvester1986

  • Gast
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7055783/__Helikopter_crasht_bij_Maasvlakte__.html?p=1,1

ROTTERDAM -  Bij de Slufterdam en Noordzeeboulevard op de Maasvlakte in Rotterdam is rond 13.00 uur zondagmiddag een helikopter neergestort met vijf inzittenden, de piloot en vier passagiers. Twee mensen zijn bij de crash om het leven gekomen. Dat meldde de politie.

De helikopter was van het bedrijf Heli Holland Airservice. Dat heeft het Havenbedrijf Rotterdam gemeld. Het Havenbedrijf had de helikopter ingehuurd om opnames te maken van de Tour du Port, een tourtocht voor wielertoeristen aan de vooravond van de start van de Tour de France.

Heli Holland Airservice wist kort na de crash nog geen nadere gegevens te melden. Het is volgens de directeur van het bedrijf onduidelijk wat er precies gebeurd is. Ook is onduidelijk of de helikopter, die vanaf Rotterdam The Hague Airport was vertrokken, in zee of op land is neergestort.

Gereanimeerd

Een woordvoerder van de politie maakte bekend dat vier mensen bij de crash gewond zijn geraakt. Twee van hen werden gereanimeerd, maar zijn ter plaatse overleden. Het is niet bekend wat de precieze toestand van de andere twee gewonden is Een van hen is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Het is eveneens nog onduidelijk of de slachtoffers inzittenden van de helikopter zijn.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
RTL Nieuws en NOS melden 3 doden.

Een helikopter met daarin vijf inzittenden is neergestort bij de Maasvlakte in Rotterdam. Daarbij zjin drie mensen om het leven gekomen.

Bron: rtlnieuws.nl


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Drie doden bij helikoptercrash

Bij een ongeluk met een helikopter op de Maasvlakte zijn drie doden gevallen.

Het toestel met vijf inzittenden stortte rond 13.00 uur neer. De twee overlevenden zijn ook gewond.

Iemand twitterde dat het toestel vanaf zo'n vijftig meter hoogte kaarsrecht omlaag kwam.

De klap veroorzaakte een grote stofwolk, zonder ontploffing. De helikopter kwam een meter of vijf naast de weg, in struikgewas terecht.

Een ooggetuige zegt dat de brandweer moeite had om bij het wrak te komen. "Het is vrij hoog stuikgewas. Het eerste dat de brandweer moest doen was de struiken wegzagen. De bladen van de helikopter staken min of meer boven het struikgewas uit."

Ingehuurd

Het ongeluk gebeurde in de buurt van de Noordzeeboulevard en de Slufterdam op de Maasvlakte.

De helikopter was één van twee toestellen die waren ingehuurd om opnames te maken van de Tour du Port, een fietstourtocht aan de vooravond van de Tour de France die volgende week in Rotterdam van start gaat.

Het toestel, dat eigendom was van Heli Holland Airservice, was een EC-130. Dit type kwam tien jaar geleden op de markt en werd snel populair. Vooral bij hulpdiensten is deze helikopter in trek vanwege zijn grote cabine.

De EC-130 wordt gemaakt door de EADS-groep, het concern dat ook de Airbus bouwt.

Bron: NOS.nl
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.