ik schrok ook een beetje hoeveel functionarissen erheen gingen, nou was het natuurlijk wel grip 1 maar maar 5 slachtoffers, geen brand of gevaarlijke stoffen o.i.d. maar ik ben geen centralist, dus ik laat hun gewoon hun werk doen. enne liever teveel dan te weinig he.
Waarom wordt de centralist er nu weer bijgehaald? Die bepaald dat echt niet hoor. Dat zijn standaard scenario's in de communicator die bepaald worden door de "hogere heren". De centralist start de communicator alleen op....
Ach,er komen andere tijden!
De tijd van de poppekast en andere flauwekul zal in de volgende bezuinigingsrondes wel een stuk minder worden,daar zou ik alvast maar op gaan rekenen,let op mijn woorden!
Ga ik doen, maar ik denk van niet. Sterker nog; ik weet zeker van niet!
En in dit geval bleek ook maar weer eens waarom dit niet zo is; er moesten honderden mensen opgevangen worden met mogelijke traumatische psychische klachten (ongeveer 1000 mensen moesten begeleid worden voor de terugweg naar Rotterdam), de lokatie moest geregeld worden, de nabestaande moesten geďnformeerd worden (hiervoor moest men wel zeker weten wie overleden was en wie zwaar gewond, opvang hulpverleners (BOT gesprekken), afvoer slachtoffers uit/van heli, berging heli na onderzoek KLPD-luchtvaart, alle afspraken moeten vastgelegd worden, pers te woord staan enz enz. En daar heb je verschillende diensten voor nodig en dat is nou net de reden waarom al die COPI-lui ter plaatse komen. Dus nee, dat gaat echt niet minder worden.
"Gevalletjes "beste stuurlui..." of gewoon niet verdiept in hoe of wat???"