Strenger optreden door de politie/ME zorgwekkend?

Auteur Topic: Strenger optreden door de politie/ME zorgwekkend?  (gelezen 8717 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Zorbacop

• Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #30 Gepost op: 12 mei 2010, 13:08:36
Nou de man in dit Duitse filmpje kreeg ruim de aandacht van onze Duitse (volgens mij de bekende Beierse) collega's.
De Beierse collega's staan bekend om hun harde optreden.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 12 mei 2010, 17:19:32
Nou de man in dit Duitse filmpje kreeg ruim de aandacht van onze Duitse (volgens mij de bekende Beierse) collega's.
De Beierse collega's staan bekend om hun harde optreden.

Als ik zie hoe de Duitse bevolking omgaat met de politie, zowel in NL als in D zelf gaat dat met véél meer respect dan de Nederlandse bevolking tegenover de Nederlandse politie.
En nee, ik zeg niet dat dit komt door bovenstaand gedrag
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 12 mei 2010, 18:53:15
Als ik zie hoe de Duitse bevolking omgaat met de politie, zowel in NL als in D zelf gaat dat met véél meer respect dan de Nederlandse bevolking tegenover de Nederlandse politie.
En nee, ik zeg niet dat dit komt door bovenstaand gedrag

Dit kan ik beamen. En heb de kant van de Duitse polizei ook wel eens aan mogen horen. (Duitse politie, leren kennen bij Duitse IPA-huizen, zeer goed contact mee gehad  ;)) Alles heeft te maken met gezag. En inderdaad verharding. Maar e.e.a. heeft wel met elkaar te maken.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 13 mei 2010, 14:08:55
wat willen we nu met elkaar. rust en vrede en altijd praten. Ik zou blij zijn met zo'n duidelijke burgemeester. Deze laat niet met zich en zijn politie sollen. Laten we eerlijk zijn het is toch duidelijk, feesten en je mening uiten mag maar binnen de grens, kom je daar buiten dan moet je het maar voelen. IK heb daar geen probleem mee. Eindelijk gaan we wat doen en is het praten van de jaren 70 voorbij.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 19 juni 2010, 00:48:28
De politie kan wat mij betreft niet streng genoeg optreden. Gewoon weer net als vroeger respect voor de politie.
Vroeger ( jaren 80 en begin 90 ) was er veel meer respect voor de politie en dat mag voor mij weer terug komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 19 juni 2010, 17:35:27
De politie kan wat mij betreft niet streng genoeg optreden. Gewoon weer net als vroeger respect voor de politie.
Vroeger ( jaren 80 en begin 90 ) was er veel meer respect voor de politie en dat mag voor mij weer terug komen.

Pardon?! Jaren 80 / begin 90?? Het tijdperk van: de politie is je beste vriend! Pappen en nathouden. Moet toch allemaal kunnen.....

Alsjeblieft niet terug naar de jaren 80/90.

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #36 Gepost op: 19 juni 2010, 18:25:35
Even los van die terugblik naar de jaren '80, de politie moet in onze samenleving gerespecteerd worden in haar gezag. Is dat er niet, wie gaat jou en mij dan beschermen bij (eventueel) grootschalig geweld? Dit gezag zal ten allen tijden gehandhaafd moeten worden, en dan ook op een manier die van deze tijd is. Er lopen opleidingen voor crisis- en rampmanagement, naast opleidingen die het psychologische aspect van dit probleem belichten, zoals, inderdaad te beginnen bij de opvoeding. Zouden deze mensen niet een belangrijke rol moeten spelen in het vormen van beleid, in plaats van een 'Leefbaar Rotterdam' of een 'GroenLinks'?