GRIP 2 Zeer grote brand Bakkerij Bart Lange Bisschopstraat - Deventer 30-06-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand Bakkerij Bart Lange Bisschopstraat - Deventer 30-06-2010  (gelezen 18898 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
p2kflex
00:08:07 01-07-10GROUP-1Logistiek Zwolle  opkomen.
0600027BRW Veiligheidsregio IJsselland (OvD Hattem / Heerde / Zwolle)
0600045BRW Veiligheidsregio IJsselland (Monitorcode)
0600806BRW Zwolle (Hoofdpost) (Lichtkrant)
0600812BRW Zwolle (Hoofdpost) (Logistiek)
0611423BRW Zwolle (Hoofdpost) (Bevelvoerder)
0611425BRW Zwolle (Hoofdpost) (Lichtkrant)
0611435BRW Zwolle (Hoofdpost) (Logistiek)
0611450BRW Zwolle (Hoofdpost) (Monitorcode)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


PV112

  • Persfotograaf/Cameraman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
  • Veiligheidsregio Twente
    • PVS Fotografie
BRON: RTV OOST REACTIES

beste mensen,


Zelf ben ik van brandweer,

en naar de laaste telefoontjes heb ik vernomen dat de brand op dit moment onder redelijke controle is.


dus nog steeds geen brandmeester.

kwa gewonden kan ik geen reactie opgeven.

Weet wel dat het een zeer heftige brand is.

Laten we het hopen dat er geen gewonden zijn gevallen.

Mocht ik meer teweten komen dan laat ik dit zeker weten deze avond.


 
spot 1-7-2010 0:14:25
Amateur persfotograaf, Freelance cameraman voor SPSMedia  www.pvsfotografie.nl.  Twitter: @PVSFotografie / @losser112


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Ik kom net van de Welle af, vanwaar ze een 2e hoge druk lijn hebben gelegd. Een van de brandweerlieden, vertelde dat de brand nog steeds niet geheel onder controle is en is overgeslagen naar aangrezend(e) pand(en).

Het betreft hier inderdaad een winkelstraat met veel oude panden, houten kapconstructies, smalle steegjes etc. Een absolute uitdaging en nachtmerrie voor de Deventer brandweer kan ik me zo voorstellen. Ik ben zeer benieuwd naar de situatie morgenonchtend en hoe groot de uiteindelijke schade zal zijn.

Meer foto's volgen zodra ik kan.


basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Brand Deventer onder controle
1-7-2010 1:25:02

Bij een grote brand in Deventer zijn woensdagavond twee panden in de binnenstad volledig uitgebrand.

De brand ontstond waarschijnlijk in een woning boven de Bakker Bart in de Lange Bisschopstraat. Al snel sloeg het vuur over naar het naastgelegen pand waar een outdoor winkel in zit. Zo'n 75 omwonenden zijn uit voorzorg uit hun huis gehaald. Behalve de mogelijkheid dat de panden zouden instorten bestond ook een explosiegevaar omdat in de outdoor winkel gasflessen stonden. Brandweerkorpsen uit de hele regio hielpen bij het blussen van de brand. Tegen twaalf uur was het vuur onder controle. Omwonenden konden in de loop van de ochtend weer terug naar huis. Zij zijn gedurende de nacht opgevangen in het stadhuis. Zover bekend zijn er geen slachtoffers gevallen.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=112772


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
02:19:57 01-07-10-ALPHA-Bemanning RV 26652 naar de kazerne komen voor aflossing grote brand Deventer.
GB0801951BRW Zutphen (Bemanning HW)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
06:26:14 01-07-10-ALPHA-Graag voor aflossing - nablussing naar brandadres. AC
0601216BRW Deventer (Vrije Beroeps)
p2kflex
05:59:59 01-07-10GROUP-1Nablussing/aflossing ivm brand Deventer LANGE BISSCHOPSTRAAT 24 7411KL DEVENTER 2530
0600509BRW Olst - Wijhe (Olst) (Dienstwissel)
0610663BRW Olst - Wijhe (Olst) (Bevelvoerder)
0610665BRW Olst - Wijhe (Olst) (Lichtkrant)
0610666BRW Olst - Wijhe (Olst) (Blusploeg - TS 2530)
0610690BRW Olst - Wijhe (Olst) (Monitorcode)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Als ik de foto's zo kijk zijn de winkels er nog redelijk goed vanaf gekomen (Dus ook bakker b, lichtreclame nauwelijks aangetast), brand is met name op de bovenste etages.

Ik begrijp geen gewonden, twee panden; Hoe rot ook voor de betrokkenen denk ik dat de brandweer hier een dikke pluim verdiend voor de bestrijding. Als je de brand en de omgeving ziet had deze zo maar veel groter kunnen zijn. Deventer een dikke  O0
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Filmpje van kameraad van mij...
wagens rijden af en aan  :)

Firetrucks


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Bewoner aangehouden voor brand door schuld
Deventer, 01-07-2010

De 32-jarige bewoner van het pand aan de Lange Bisschopstraat, waar woensdagavond 30 juni brand uitbrak, is vanmorgen 1 juli aangehouden. Hij wordt verdacht van brand door schuld, waarbij sprake is van mogelijk onzorgvuldige omgang met vuur. Die avond brak brand uit in zijn woning boven een winkel, die leidde tot een grote uitslaande brand in het stadcentrum. Hierdoor liepen meerder aanliggende panden brand- rook- en later waterschade door bluswerkzaamheden op. De man is ingesloten en tegen hem wordt een nader onderzoek ingesteld.

Bron: Politie.nl persbericht
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon