GRIP 2 Middelhulpverlening gevallen portaal A12 - Bodegraven 01-07-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Middelhulpverlening gevallen portaal A12 - Bodegraven 01-07-2010  (gelezen 11253 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
In aanvulling op bovenstaande berichten las ik op de website van RTV West:
"De hulpdiensten zijn bezig om automobilisten die vaststaan te voorzien van drinkwater. 'Het zal lang gaan duren voordat de mensen wegkunnen', meldde de ANWB-zegsman op Radio West. Er wordt een oplossing gezocht om de auto's achteraan in de file om te laten keren."

In voorgaande gevallen werd daar nog wel eens een sigmateam voor ingezet.


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
REGIO - Een zandwagen die tegen een paal met matrixborden is gereden, zorgt voor een flinke file op de A12 in de regio.
Tussen De Meern en Nieuwerbrug stond op het hoogtepunt zo'n 11 kilometer file.

Kijkers aan de andere kant van de snelweg richting Utrecht zorgen ook voor file. De chauffeur heeft de paal vermoedelijk met zijn kiepwagen geraakt tijdens werkzaamheden en is vervolgens ook nog gekanteld.

Er is een omleiding ingesteld; Het is nog onbekend wanneer de weg weer wordt vrijgegeven.

(Bron: RTV Utrecht)
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Inmiddels ook een foto op de site van de VID:

http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2010.182.01


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
In voorgaande gevallen werd daar nog wel eens een sigmateam voor ingezet.

gaat nu ook gebeuren
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
gaat nu ook gebeuren

p2kflex
11:06:55 01-07-10GROUP-1sigma west en midden inzet
0726019MKA Veiligheidsregio Utrecht (SIGMA)


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Er zitten diverse kraanbedijven in die omgeving,  er is zelfs een bergings bedrijf dar in de buurt die een kraan heeft staan die capaciteit voldoende heeft. Het protaal weegt maximaal 7,5 ton, je snijd het in twee stukken en hijst het aan de kant. Elke zware bergings truck moet verplicht een snijset aan bord hebben. De brandweer met water erbij om je asfalt en het voertuig te beschermen tegen brand. Maximaal 2 uur nadat het ongeval gebeurt is had de weg weer vrij moeten kunnen zijn. Kwestie van organisatie.

Wie weet wat de reden is dat dit allemaal zo verschrikkelijk lang moet duren??


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
een HV1 heeft als standaard bepakking een kraantje is dit geen 10tons kraan minimaal?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Ja maar daar doe je niets mee. Die capaciteit van een HV-1 kraan is veel te weinig voor zo'n portaal.
Daarmee zou je alleen maar een onveilige situatie krijgen

Als je de brandweer al in zou willen zetten voor het verwijderen van dit portaal dan moet de branweerkraan uit Den Haag worden opgeroepen. In geval van deze Grip 2 en de gezondheid van diverse automobilisten zou dat volgens mij niet onverstandig geweest zijn.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
foto/filmcompilatie van gebruiker DennisAries op Youtube:



riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Er zitten diverse kraanbedijven in die omgeving,  er is zelfs een bergings bedrijf dar in de buurt die een kraan heeft staan die capaciteit voldoende heeft. Het protaal weegt maximaal 7,5 ton, je snijd het in twee stukken en hijst het aan de kant. Elke zware bergings truck moet verplicht een snijset aan bord hebben. De brandweer met water erbij om je asfalt en het voertuig te beschermen tegen brand. Maximaal 2 uur nadat het ongeval gebeurt is had de weg weer vrij moeten kunnen zijn. Kwestie van organisatie.

Wie weet wat de reden is dat dit allemaal zo verschrikkelijk lang moet duren??

Zoals je op bovenstaand filmpje kan zien zijn er wel degelijk grote kranen. Waarschijnlijk zit het probleem in de (berm) branden die ontstaan als er met een snijbranderset gewerkt wordt. Als het brand kan er niet gesneden worden
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel