GRIP 1 Zeer grote brand Wiltonstraat - Zoetermeer 01-07-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand Wiltonstraat - Zoetermeer 01-07-2010  (gelezen 15535 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #30 Gepost op: 1 juli 2010, 12:22:40
Het wordt steeds gekker :o

Volgens mij gaat de rook richting Bleiswijk (Rotterdam-Rijnmond ziet www.twitter.com/ewaldvanvliet burgm. van Lansingerland) en gaat Hollands-Midden nu de WVD inzet doen?

(Voor de duidelijkheid Kazerne Frobenstraat is WVD ploeg Rotterdam Noord)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #31 Gepost op: 1 juli 2010, 12:24:48
Ik woon ongeveer 8 km ten oosten van de brand en de lucht boven mij begint aardig grijs te kleuren.. ::)
343, never forget.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 1 juli 2010, 12:29:57
Volgens mij gaat de rook richting Bleiswijk (Rotterdam-Rijnmond ziet www.twitter.com/ewaldvanvliet burgm. van Lansingerland) en gaat Hollands-Midden nu de WVD inzet doen?

Vroeger had ik erbij gestaan, maar hoe ouder hoe wijzer zullen we maar zeggen :) Ik zie vanuit mijn huis de rookpluim naar het noorden trekken.
Misschien noordwest of noordoost, maar Bleiswijk ligt richting zuid / zuidoost en daar trekt de rook zeker niet heen.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #33 Gepost op: 1 juli 2010, 12:32:25
Vroeger had ik erbij gestaan, maar hoe ouder hoe wijzer zullen we maar zeggen :) Ik zie vanuit mijn huis de rookpluim naar het noorden trekken.
Misschien noordwest of noordoost, maar Bleiswijk ligt richting zuid / zuidoost en daar trekt de rook zeker niet heen.

Ik corrigeer mijzelf. Mijn burgervader had het over stankklachten (hoorde ze net ook vanuit Berkel) niet over Rook. Mea Culpa.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 1 juli 2010, 12:36:22
Ik corrigeer mijzelf. Mijn burgervader had het over stankklachten (hoorde ze net ook vanuit Berkel) niet over Rook. Mea Culpa.

Ok, maar als dat uit Zoetermeer komt dan lijkt het me niet dat de rook de ene kant op waait en de stank de andere kant ;)
Als ik op de buienradar kijk dan lijkt de wind inderdaad een beetje richting oost of zelfs richting oost-zuidoost.
De rookkolom lijkt een iets andere weg af te leggen, maar zoals misschien bekend kan de windrichting iets verschillen per luchtlaag, anders kan ik het ook niet verklaren :)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #35 Gepost op: 1 juli 2010, 12:42:12
Ok, maar als dat uit Zoetermeer komt dan lijkt het me niet dat de rook de ene kant op waait en de stank de andere kant ;)
Als ik op de buienradar kijk dan lijkt de wind inderdaad een beetje richting oost of zelfs richting oost-zuidoost.
De rookkolom lijkt een iets andere weg af te leggen, maar zoals misschien bekend kan de windrichting iets verschillen per luchtlaag, anders kan ik het ook niet verklaren :)

Als ik onderstaande foto bekijk lijkt de rook richting Bleiswijk te trekken. Maar daar vallen Officieel Bedrijventerrein  Prisma en Kruisweg ook onder, terwijl dat aan de andere zijde van de snelweg ligt en meer Zoetermeer is....Misschien dat daarvandaan de klachten komen.





Maar ja een foto kan bedriegelijk zijn, en daar en met de mededeling van de burgm. moet ik het mee doen vanuit Den Haag. Wat ik wel kan melden is dat het Malieveld niet in de rook ligt (maar ja aan die info heeft niemand iets ;) )
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #36 Gepost op: 1 juli 2010, 12:43:08
Als ik onderstaande foto bekijk lijkt de rook richting Bleiswijk te trekken. Maar daar vallen Officieel Bedrijventerrein  Prisma en Kruisweg ook onder, terwijl dat aan de andere zijde van de snelweg ligt en meer Zoetermeer is....Misschien dat daarvandaan de klachten komen.

Ah dat is duidelijker, trekt inderdaad richting oost / oostzuidoost...


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #37 Gepost op: 1 juli 2010, 14:08:10
De topictitel kan aangepast worden; het hele bedrijfsverzamelgebouw is opgebrand. Publiek en pers worden op grote afstand gehouden.

Later vandaag foto's op www.fotobpr.nl
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #38 Gepost op: 1 juli 2010, 14:56:06
p2kflex
14:55:29 01-07-10GROUP-1Prio 1 ZT M&K Vastgoed Wiltonstraat 10 Binnenbrand (soort pand: bedrijfspand) (Zeer grote brand: ja) (Grip 1: 7780 Kantoor
GRIP 11500010BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode)
GRIP 11500105BRW Den Haag (Loosduinen) (Bevelvoerder)
GRIP 11500505BRW Den Haag (Loosduinen) (Lichtkrant)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #39 Gepost op: 1 juli 2010, 15:17:41
p2kflex
15:15:48 01-07-10GROUP-1Prio 1 ZT M&K Vastgoed Wiltonstraat  Met PRIO ! naar Zoetermeer met 3 km bak.
1500012BRW Veiligheidsregio Haaglanden (Monitorcode Westland)
1500232BRW Westland (De Lier) (Code van Dienst)
1500236BRW Westland (De Lier) (?)
1500516BRW Westland (De Lier) (Lichtkrant)


Is dit een zelfgemaakte tekst of is GRIP over? Iemand?