Aanmelden als vrijwilliger

Auteur Topic: Aanmelden als vrijwilliger  (gelezen 2247 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Gepost op: 1 juli 2010, 23:15:00
Hallo,

Ik ben wel geïnteresseerd om als vrijwilliger aan de slag te gaan bij het RK, alleen nu is mijn vraag: hoe gaat de aanmelding in zijn werk? Want op de site van het RK staat wel een simpel invulformulier, maar over het verloop van de procedure kan ik niets vinden. Ik heb namelijk geen EHBO diploma, krijg ik die opleiding van het RK?

M.a.w. welk traject doorloop ik als ik EH op bijv. evenementen wil verlenen?

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2010, 00:46:50
Hoi Frank,

Als je je aanmeldt als vrijwilliger krijg je van de afdeling in jouw buurt een telefoontje om gegevens in te vullen. Daar wordt kort uitgelegd wat er van je verwacht wordt als vrijwilliger en waar het Rode Kruis voor staat. Je krijgt de cursus, herhalingslessen, materiaal, kleding, kortom alles dat je nodig hebt om je werk goed, veilig en comfortabel te doen van jouw afdeling. Bij ons start de cursus 1 keer per jaar maar dat kan per afdeling verschillen. De EHBO cursus duurt ongeveer 3 maanden. Na die drie maanden ben je inzetbaar voor evenementen. Heb ik zo je vraag beantwoord?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #2 Gepost op: 2 juli 2010, 11:59:43
Beste frank

ik had ook zo'n idee van wat nu. ik had me aangemeld via de algemene e-mail van (inmiddels) mijn afdeling.
deze werdt doorgestuurd naar de coördinator vrijwiligersmanagement. ik kreeg van hem een email. met een
iets wat uitgenreider inschrijfformulier en wat info over het NRK in het algemeen. door dit forum wist ik bijna
alles al wat hij zei. daarna nog ff wat kennisgemaakt met een instructeur en coordinator magazijn. ook laten
weten dat ik geinterreseerd was in verbindingen dus dat heeft hij ook opgeschreven.
dus kortom leuk gezellig. en je kan er je eigen weg uitstippelen.

ik krijg me cursus ehbo op voorwaarde dat ik gewoon af en toe een inzet draai. ik krijg overigens nog
gewoon het oranje kruis diploma.

p.s. weet iemand of het aanmeldsysteem al goed functioneert. wat ik kon nog niet direct aangemeld worden
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 2 juli 2010, 14:36:21
Heb ik zo je vraag beantwoord?

Helemaal duidelijk, bedankt O0

Ik wacht er nog even mee tot na de vakantie, anders weer allemaal belletjes in het buitenland, kost weer alles ;)

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2010, 00:35:30
Helemaal duidelijk, bedankt O0

Ik wacht er nog even mee tot na de vakantie, anders weer allemaal belletjes in het buitenland, kost weer alles ;)

Neem aan RK Amsterdam, of woon je ergens anders?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2010, 18:14:41
Ik wacht even af hoe de sollicitatie bij de pliesie verloopt, dan wel namelijk. Ik woon er nog niet. M'n alternatieve opleiding is ook in Amsterdam, maar of ik er dan ga wonen (en RK'en)... Zorgen voor later.

Wat raden jullie mij aan? Gewoon binnenkort al aanmelden en dan misschien over een tijdje overstappen van hier naar A'dam? Of even wachten en dan beginnen waar ik zeker blijf?

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2010, 17:19:59
Ik zou als ik jou was even wachten. Als je nu al weet dat je binnenkort gaat verhuizen kun je beter even wachten totdat je daar woont. De afdeling gaat namelijk wel alvast in jou investeren d.m.v. een cursus en dergelijke, terwijl je weet dat je dat geld niet waar kunt maken.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

lac_mich

• Junior gebruiker
  • **
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2010, 13:15:14
;D
Met vriendelijke Groet,  Michel..