GRIP 2 Zeer grote brand Compagnie inzet Pauw recreatie Nobelstraat - Heerhugowaard 02-07-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand Compagnie inzet Pauw recreatie Nobelstraat - Heerhugowaard 02-07-2010  (gelezen 15045 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Hoe kan er asbest vrijgekomen zijn als het pand een aantal jaren geleden ook al afgebrand is? Of is er al over/doorslag geweest naar buur bedrijven?  ???
Wat nu in de brand stond is een ander deel dan wat de vorige keer aan de beurt was. Toen was het deze locatie (klik), waar nu een nieuw pand staat.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
19:59:24 02-07-10GROUP-1Prio 2 opruimen PASCALSTRAAT 3 HEERHUGOWAAR SLOPANK inci 29
0200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201074BRW Alkmaar (Koedijk) (Blusploeg)
0201082BRW Alkmaar (Nollenoor) (Lichtkrant)
0201084BRW Alkmaar (Koedijk) (Lichtkrant)
0201089BRW Alkmaar (Lichtkrant)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
20:50:35 02-07-10GROUP-1Prio 2 brandstof naar Pauw recreactie, INCI 31 NHN980
0200171BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Alkmaar (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201018BRW Alkmaar (West) (Bevelvoerder)
0201078BRW Alkmaar (West) (Burgerplicht)
0201082BRW Alkmaar (Nollenoor) (Lichtkrant)
0201088BRW Alkmaar (West) (Lichtkrant)
0201089BRW Alkmaar (Lichtkrant)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
20:54:39 02-07-10GROUP-1Prio 2 opruimen Pauw Recreatie PASCALSTRAAT 3 HEERHUGOWAARD
0200178BRW Langedijk (Dynamische afsluiting)
0201972BRW Langedijk (Blusploeg 2)
0201974BRW Langedijk (Blusploeg 4)
0201988BRW Langedijk (Lichtkrant Kazerne)
0201989BRW Langedijk (Lichtkrant Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
p2kflex
21:14:44 02-07-10GROUP-1Prio 2 opruimen WTS Pauw Recreatie PASCALSTRAAT 3 HEERHUGOWAARD SLOPAWF ENK645
0201577BRW Enkhuizen (Blusploeg 2)
0201588BRW Enkhuizen (Lichtkrant Kazerne)
0201589BRW Enkhuizen (Lichtkrant Gemeente)
0201763BRW Hoorn (Blokker) (Logistiek 's avonds)
0201783BRW Hoorn (Blokker) (Lichtkrant)
0201789BRW Hoorn (Lichtkrant Gemeente)
0202997BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (GMS Koppelcode)
0202999BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Monitorcode)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Betreft idd de 2e CIE
Maar hoeveel TS'en er beschikbaar zijn/blijven, is inderdaad de vraag. Ik ga er echter wel vanuit dat er bij de alarmeringen goed wordt gelet op restdekking e.d. Dus er zullen er nog voldoende zijn.

Bij de 1e CIE worden in NHN de 9 tankautospuiten opgeroepen die zo dichtbij mogelijk zijn.
Voor de 2e CIE wordt gebruik gemaakt van 2 van de 4 voorbereide pelotons (Centrum, Noord, Oost of Zuid). De tankautospuiten van deze pelotons komen uit kazernes met 2 tankautospuiten of kazernes waar de dekking door een nabijgelegen post kan worden overgenomen.

Het dekkingsprobleem ontstaat dus meestal in de directe omgeving van de brand. In dit geval hebben we dat opgelost door een tankautospuit (die niet ingezet hoefde te worden) op de uitgangsstelling (UGS) standby te houden voor incidenten in de omgeving.

Dit soort zaken worden uitgezocht en georganiseerd door stafsectie brandweerzorg (gevestigd bij het ROT in Alkmaar).

groeten,
René de Caluwé

... mijn eerste aktie na alarmering was het uitzetten van een verzoek om zoveel mogelijk drinkwater voor de collega's naar de brand te brengen (uiteindelijk werden het 500 flesjes...)


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Bij de 1e CIE worden in NHN de 9 tankautospuiten opgeroepen die zo dichtbij mogelijk zijn.
Voor de 2e CIE wordt gebruik gemaakt van 2 van de 4 voorbereide pelotons (Centrum, Noord, Oost of Zuid). De tankautospuiten van deze pelotons komen uit kazernes met 2 tankautospuiten of kazernes waar de dekking door een nabijgelegen post kan worden overgenomen.

Het dekkingsprobleem ontstaat dus meestal in de directe omgeving van de brand. In dit geval hebben we dat opgelost door een tankautospuit (die niet ingezet hoefde te worden) op de uitgangsstelling (UGS) standby te houden voor incidenten in de omgeving.

Dit soort zaken worden uitgezocht en georganiseerd door stafsectie brandweerzorg (gevestigd bij het ROT in Alkmaar).

groeten,
René de Caluwé

... mijn eerste aktie na alarmering was het uitzetten van een verzoek om zoveel mogelijk drinkwater voor de collega's naar de brand te brengen (uiteindelijk werden het 500 flesjes...)


Beste René,

Kun je ook vertellen hoe het gegaan is mbt de relatie inzet redvoertuigen en restdekking regio NHN? Ik had het idee dat de hele regio leeggetrokken werd qua redvoertuigen (correct me if i'm wrong) Is er overwogen RV'suit ZaWa of Kennemerland te vragen dat je weet?

Vriendelijke groet,

Sander


Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Beste René,

Kun je ook vertellen hoe het gegaan is mbt de relatie inzet redvoertuigen en restdekking regio NHN? Ik had het idee dat de hele regio leeggetrokken werd qua redvoertuigen (correct me if i'm wrong) Is er overwogen RV'suit ZaWa of Kennemerland te vragen dat je weet?

Vriendelijke groet,

Sander

Durf ik niet met zekerheid te zeggen... Maar wat je natuurlijk niet op P2000 ziet, is dat een redvoertuig weer ter beschikking komt... En dat er dus een vervangend redvoertuig is gealarmeerd. Ik moet het even nagaan om het zeker te weten.

groeten,
René


dourkilt

  • Hoofdbrandwacht,Wvd,Chauffeur/Pompbediener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
hmmm pieper niet gegaan helaas
is wel een beste brand is wel erg sneu voor de eigenaars van het pand want gaat je niet in je kouwe kleren zitten binnen 5 jaar 2x brand
lijkt wel of het is aan gestoken want in een nieuw pand kan is het bijna niet mogelijk om door middel van storing een brand te onstaan
het is allemaal zo beveiligt als er ook maar 1 lek in de stroomleiding ontstaat slaat de aardlek al door want die zijn de laatste tijd alleen maar gevoeliger geworden


greetings dourkilt aka richard
brandweer kennermerland: post beverwijk


blusvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Toch vraag ik mij inmiddels af hoe men er bij komt dat het de tweede grote brand in 5 jaar tijd is.Enkele jaren geleden is schuin aan de overkant Mijts tegen de vlakte gegaan.De panden van Pauw waren absoluut niet nieuw. Een nieuw pand bevat ook geen asbest he O0

Mvg,

Blusvogel