GRIP 4 Compagnie brand Strabrechtse Heide - Heeze 02-07-2010

Auteur Topic: GRIP 4 Compagnie brand Strabrechtse Heide - Heeze 02-07-2010  (gelezen 83462 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #60 Gepost op: 2 juli 2010, 20:14:15
Wel 2 regels over de brand in het NOS journaal. Geen beelden.  ???


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #61 Gepost op: 2 juli 2010, 20:20:54
p2kflex
20:20:27 02-07-10GROUP-1PRIO 1 : BRAND BOS/HEIDE: (droogte: ja) (nader bericht: compagnie brand) (grip: 4) Strabrechtse Heide STRABRECHT 999 bos HEE : 896
GRIP 41105438BRW Gemert - Bakel (Bakel) (WVD)
GRIP 41105498BRW Gemert - Bakel (Bakel) (Lichtkrant)


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #62 Gepost op: 2 juli 2010, 20:33:19
Nee, de Opkomsttijd is hier veel te lang voor. en bovendien moet er veel geregeld worden op officieren niveau.
Voor de (in de zomer) dagelijke brandjes kan dit niet. de heli inzetten als er enkel 2 TS is ingezet is onmogelijk. je hebt veel meer nodig aan officieren, commanders, etc. etc.

[frusti mode aan]
hoezo nederland regeltjes land ....
ik heb echt geen idee hoor hoe het werkt in de praktijk bij de KLu, maar hoe lang kan het duren om een heli op te starten en in de lucht te krijgen? dit zijn toch situaties waar men als de donder in zo'n heli moet stappen, f#ck de regels en de bevolking helpen?! Hang die bucket eronder en stuur een aantal heli's de lucht.
hoeveel man heb je nodig om zo'n heli te vliegen, 4? 5?  meer heb je toch niet nodig?  

Sorry, maar we kunnen heel nederland mobiliseren voor problemen in het buitenland binnen 24h, maar niet 2 of 3 of 4 heli's de lucht in krijgen om een mega brand te blussen binnen laten we zeggen 2 uur ?!

onbegrijpelijk .......
[/frusti mode uit]
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #63 Gepost op: 2 juli 2010, 20:35:24
[frusti mode aan]
hoezo nederland regeltjes land ....
ik heb echt geen idee hoor hoe het werkt in de praktijk bij de KLu, maar hoe lang kan het duren om een heli op te starten en in de lucht te krijgen? dit zijn toch situaties waar men als de donder in zo'n heli moet stappen, f#ck de regels en de bevolking helpen?! Hang die bucket eronder en stuur een aantal heli's de lucht.
hoeveel man heb je nodig om zo'n heli te vliegen, 4? 5?  meer heb je toch niet nodig?  

Sorry, maar we kunnen heel nederland mobiliseren voor problemen in het buitenland binnen 24h, maar niet 2 of 3 of 4 heli's de lucht in krijgen om een mega brand te blussen binnen laten we zeggen 2 uur ?!

onbegrijpelijk .......
[/frusti mode uit]

      

Wil jij +2500 L water boven op je kop krijgen als de heli 'zomaar' ergens gaat lossen terwijl je op de grond loopt te blussen....  ::) ::)


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #64 Gepost op: 2 juli 2010, 20:37:59
p2kflex
20:36:42 02-07-10GROUP-11 INTER.BIJSTAND ONBEKEND 26 BIN LT840 SV842 BA746 GN843 BG872 NO901 HT911 HT665 HDDPH1 HD661 SRYSLH3 WT867
1000235BRW Gennep (Commandant)
1000302BRW Helden - Kessel - Maasbree (plv. Commandant)
1001502BRW Maasbree (Baarlo) (Blusgroep)
1001537BRW Bergen (HV Ploeg)
1001576BRW Gennep (Blusploeg 1)
1001602BRW Helden (Blusploeg 2)
1001604BRW Helden (Chauffeurs)
1001624BRW Horst aan de Maas (Bevelvoerder)
1001626BRW Horst aan de Maas (Bemanning VC)
1001627BRW Horst aan de Maas (HT911? - HT665?)
1001666BRW Horst aan de Maas (Lottum) (Blusploeg 1)
1001668BRW Horst aan de Maas (Lottum) (Bevelvoerders)
1001783BRW Veiligheidsregio Limburg-Noord (HOvD Noord)
1001787BRW Venlo (OvD)
1001788BRW Weert (OvD)
1001801BRW Sevenum (Blusploeg)
1001913BRW Weert (Blusploeg 3)
1001915BRW Weert (Bevelvoerder)
1001918BRW Weert (Chauffeurs ploeg 3)
1001987BRW Maasbree (Baarlo) (Kazerne - Techniek)
1001995BRW Bergen (Kazerne - Techniek)
1001998BRW Weert (Kazerne Techniek)
1001999BRW Helden (Kazerne - Techniek)


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #65 Gepost op: 2 juli 2010, 20:41:33
Ze kunnen ook nog wel een compagnie van de VNOG en Gelderland Midden gebruiken als ik de beelden zo zie kunnen ze mooi de WIP bak uittesten


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #66 Gepost op: 2 juli 2010, 20:50:05
Wil jij +2500 L water boven op je kop krijgen als de heli 'zomaar' ergens gaat lossen terwijl je op de grond loopt te blussen....  ::) ::)

was daar niet zoiets als communicatie uitgevonden ?! en volgens mij hebben piloten ook hele goede ogen, gezien de strenge keurings eisen ;-)
ik kom niet helemaal uit een hol kruipen hoor.....
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #67 Gepost op: 2 juli 2010, 21:04:29
was daar niet zoiets als communicatie uitgevonden ?! en volgens mij hebben piloten ook hele goede ogen, gezien de strenge keurings eisen ;-)
ik kom niet helemaal uit een hol kruipen hoor.....

Waar haal je water, hoe is de vliegroute tussen het water en het incident (staan er huizen, staan er mensen), op welke plaatsen ga je het water storten, hoe vlieg je het best aan op de dumpplaats, enz. Ook tussen het water halen en dumpen kan er wel eens wat fout gaan.... Er zijn gewoon gewoon een hoop veiligheidsmaatregelen die door een vast team uit VNOG samen met defensie bekeken moeten worden voor dat er veilig ingezet kan worden (+ opstarttijd heli) :)

Bij een ander incident:

Volgens radio NH is de heli inderdaad zijn bucket verloren. Ze proberen nu met Defensie te bellen om dit te controleren. De heli zou richting Den Helder zijn gevlogen.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #68 Gepost op: 2 juli 2010, 21:09:59
p2kflex
21:06:33 02-07-10GROUP-1PRIO 2 : BRAND BOS/HEIDE: melden op Hoge Weg te Lierop ivm assistentie verlichtingsunit
1107220BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (HW/HV groep)
1107298BRW Geldrop - Mierlo (Geldrop) (Lichtkrant)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #69 Gepost op: 2 juli 2010, 21:14:03
was daar niet zoiets als communicatie uitgevonden ?! en volgens mij hebben piloten ook hele goede ogen, gezien de strenge keurings eisen ;-)
ik kom niet helemaal uit een hol kruipen hoor.....

Met goeie ogen zie je vanaf 100 meter boven de bomen niet of er iemand onder de bomen loopt!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens