GRIP 1 Bosbrand Camping De Dasselaar Dasselaarweg - Zeewolde 03-07-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Bosbrand Camping De Dasselaar Dasselaarweg - Zeewolde 03-07-2010  (gelezen 4458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Ik zat midden op het Wolderwijd toen ik ineens veel rook uit die richting zag, maar een paar minuten lang ging mijn pager niet. Ik dacht dus dat het vanuit Utrecht/Hilversum kwam (grote brand daar ofzo), dus stond te kijken dat het nog zo dichtbij was. Toen de alarmering voor middelbrand kwam was alle zwarte rook al zo goed als weg en van de grote rookwolken die je in het begin zag was al snel niets meer over.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Ik kom net bij deze brand vandaan, waren inderdaad 3 brandhaarden maar de pers werd op grote afstand gehouden. Uiteindelijk is er 1 ambu tp geweest om standby te staan, die was gelukkig verder niet nodig. De HW van Almere kon ook al tijdig weg dus die stond waarschijnlijk al in de kazerne toen hij moest uitrukken voor een gebouwbrand aldaar.

De HV is om 16:21 opgeroepen omdat de TS van Nijkerk in een sloot aan het wegzakken was. Er is inderdaad veel regen gevallen in korte periode waardoor het nablussen ineens ook veel sneller afgerond was.

Fotos en video zullen later nog volgen.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Als ik de buienradar moet geloven hebben ze op dit moment een lekker buitje boven hun hoofd
En geloof buienradar in dit geval maar. TP geweest en daar is inderdaad een flinke stortbui naar beneden gekomen. Diverse mensen (o.a. agenten, Persvoorlichting BRW en omstanders zonder auto en regenjas) waren daar niet zo blij mee (voor hunzelf althans), maar dat kwam in ieder geval wel de bluswerkzaamheden ten goede.

Er zit een scouting vereniging in het bos daar, deze heeft meegewerkt aan de evacuatie en het afsluiten van wandel- en fietspaden het gebied in. Tevens hebben zij de brandweer het gebied in begeleid, zij kennen daar natuurlijk ieder paadje.  O0
Ook hebben zij aan de politie goed duidelijk kunnen maken hoe het gebied eruit ziet en waar de paadjes liepen (heb een printje van google maps o.i.d. gezien, waarop zij de paadjes die daar niet op staan, hadden ingetekend).  O0
Een goede samenwerking dus!


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
03/07 Grip 1 Grote bosbrand Dasselaarweg Zeewolde



ZEEWOLDE - Aan de Dasselaarweg heeft zaterdagmiddag een grote bosbrand gewoed, deze werd ontdekt door toevallig passerende fietsers. Volgens de brandweer waren er drie brandhaarden, de campinggasten van camping De Dasselaar werden geevacueerd. Ondermeer de korpsen Zeewolde, Almere, Lelystad en Nijkerk bestreden de brand, tijdens het nablussen kregen ze hulp uit onverwachte hoek, een behoorlijke bui trok over Zeewolde heen waardoor de brand goed werd afgeblust. De oorzaak van de brand is nog onbekend.
Meer Foto's: http://www.delwelfotografie.nl/?p=1073

03/07/10 GRIP 1 Bosbrand Dasselaarweg Zeewolde
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Heb net even het filmpje gezien en vraag me eigenlijk af waarom ze geen voertuigen inzetten met dakblussing want nijkerk 1132 is geen ts/bt en de 25641 ook niet


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
In Zeewolde woedt een bosbrand bij camping De Dasselaar. Volgens de brandweer zijn er 2 of 3 brandhaarden en bestaat het gevaar dat het vuur overslaat naar een aangrenzend dennenbos.

Als dat gebeurt is er geen houden meer aan, vreest de brandweer. Inmiddels zijn meerdere brandweerwagens en ambulances onderweg.

Ook is het groot watertransport uit Almere opgeroepen. Dat is grote waterpomp met een enorm vermogen om bluswater op te pompen. Camping De Dasselaar wordt op dit moment ontruimd. Op het terrein staan 160 caravans.
uit almere is er geen groot water transsport gealarmeert. enkel de 25-641 van Almere buiten die eerst naar een bossagebrand werd gestuurt maar 2 min later toch naar zeewolde (645 naar bossagebrand almer ebuiten gegaan) en de 25-652( HW)  dit is het enige wat vanuit almere naar zeewolde is gegaan


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Heb net even het filmpje gezien en vraag me eigenlijk af waarom ze geen voertuigen inzetten met dakblussing want nijkerk 1132 is geen ts/bt en de 25641 ook niet

Ik weet niet of nijkerk ook ts-bt's heeft?
 Verder heeft flevoland weinig/geen ts-bt's!

Dan zou het van uit Harderwijk / Hierden moeten komen.. (evt. putten..) Maar dat kost tijd, in de tussen tijd heb je toch al je benodigde slangen uitgerold!
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Ik weet niet of nijkerk ook ts-bt's heeft?
 Verder heeft flevoland weinig/geen ts-bt's!

Dan zou het van uit Harderwijk / Hierden moeten komen.. (evt. putten..) Maar dat kost tijd, in de tussen tijd heb je toch al je benodigde slangen uitgerold!

Nijkerk heeft geen TS-BT echter is de ingezette TS wel 4 wiel aangedreven. wil je een TS-BT hebben zou putten niet zo snel in aanmerking komen omdat die bij nijkerk of harderwijk het water over moeten,

en  als ik heb goed heb beschikt Flevoland over een peloton 4X4 voertuigen. of heb ik dat mis?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Vincent156

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Ja dat heb je mis ;D
Het enige 6x6 voertuig is de SB uit Lelystad ;)
Daarnaast is de 342 ook 4x4 maar daar zitten evenals nijkerk gewoon wegbanden op