P2000 infostream

Auteur Topic: P2000 infostream  (gelezen 7380 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas074

  • Gast
Gepost op: 29 juni 2004, 21:54:55
Deze pagers blijken niet geschikt te zijn voor de brandweer. In Friesland zijn ze er niet blij mee. Ze blijken niet waterdicht te zijn en ze kunnen niet opgeladen worden zonder uit te schakelen.




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2004, 07:04:20
Deze pagers blijken niet geschikt te zijn voor de brandweer. In Friesland zijn ze er niet blij mee. Ze blijken niet waterdicht te zijn en ze kunnen niet opgeladen worden zonder uit te schakelen.

Ik lees het toch iets anders op http://www.rtvnoord.nl/asp-rtvn/indexn.asp?pag_id=40133

Ten eerste gaat het over Groningen en ten tweede bedoelen ze met "Bovendien kunnen ze niet worden opgeladen als ze aan staan" niet dat ze uit moeten staan, maar dat hij sowieso niet oplaadbaar is. Hij kan immers niet in een lader zoals met de huidige alarmontvangers over het algemeen wel kan. Dus uit of aan, hij kan niet geladen worden en dus ook niet als hij aan staat. De batterij moet eruit om er een nieuwe in te steken. Vervolgens ben je dus luttele seconden niet bereikbaar en kun je dus een oproep missen. In de huidige (analoge) situatie zou je de alarmontvanger even op uitluisteren kunnen zetten om te horen of er toevallig net gealarmeerd wordt. Dat gaat dus helaas niet meer.

Het schijnt dat men bezig is met een 'oplaadbare versie' van de Infostream. Het schijnt verder dan ook een goede pager te zijn. Verder denk ik dat er weinig pagers te vinden zijn die 'waterbestendig' zijn. Bovendien vraag ik me af hoe noodzakelijk dit is? Als brandweerman kom je uiteraard regelmatig in aanraking met water, maar op het moment dat je staat te blussen kun je dat ding natuurlijk gewoon goed opbergen. Je bent immers al ingezet en het uitluisteren is toch niet meer mogelijk.

In plaats van het stellen van onmogelijke eisen is het volgens mij handiger om een lederen draagtasje te ontwerpen, zoals die van een GSM...

Groeten, Peter.


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2004, 22:33:45
Enige vorm van waterbestendigheid zoals bij de Niros8008 is toch wel op zijn plaats. Veel brandweerlieden verrichten werk in de buitenlucht en zie daar vaak de piepers in het borstzakje van de overall zitten.

Zelf zit ik in de scheepvaart en kom dus vaak in aanraking met (zout) water  ;D Ik heb al verschillende GSM's versleten door vochtschade, maar mijn nirosje heeft nergens last van. En dan bedoel ik niet onderdompelen maar gewoon natte handen, buiswater enz.

Groeten Ton.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2004, 14:07:45
stel dat de infostream bevalt, dan is het verder een koud kunstje om een andere robuustere behuizing te maken die een hogere mate van spatwaterdichtheid bevat, waar tevens een oplossing kan worden gevonden voor het opladen, mits de pager goed kan werken op 1,2 volt i.p.v. 1,5 volt.

het zal niet de eerste keer zijn dat een binnen werk in een andere behuizing wordt geplaatst, de kosten zullen bij dit soort aantallen best mee vallen, laat hij 10 euro duurder worden, als daar een goede alarm ontvanger mee wordt gerealiseerd.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2004, 15:37:53
stel dat de infostream bevalt, dan is het verder een koud kunstje om een andere robuustere behuizing te maken die een hogere mate van spatwaterdichtheid bevat, waar tevens een oplossing kan worden gevonden voor het opladen, mits de pager goed kan werken op 1,2 volt i.p.v. 1,5 volt.

het zal niet de eerste keer zijn dat een binnen werk in een andere behuizing wordt geplaatst, de kosten zullen bij dit soort aantallen best mee vallen, laat hij 10 euro duurder worden, als daar een goede alarm ontvanger mee wordt gerealiseerd.
tja dat zou een goede oplossing zijn,wat ik er zo van gezien heb is het een goede pager ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2004, 17:40:02
tja dat zou een goede oplossing zijn,wat ik er zo van gezien heb is het een goede pager

Dit is ook een hele mooie : http://www.xs4all.nl/~atron/flex/pagers/Apollo-FP924.jpg

Maar natuurlijk weer 'niet geschikt' voor P2000  :-\

Groeten, Peter.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2004, 22:08:16
Die Apollo pieper is wel mooi maar ik vind die eerste maar een groot ding, het lijkt wel een navigatiesysteem zo groot :P!


Tazzie

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2004, 20:48:37
dat die niet oplaadbaar is is wel duidelijk van de infostream, ze zijn ook bezig om daar een oplossing voor te vinden.
Hetzelfde geld voor het zeer matige piepje wat er uit komt bij een alarmering.
Daar mag echt wel een harder geluid uitkomen wat ook zeker wel veranderd zal worden.
Maar wat dan de opmerkingen , ook in mijn korps, over dat hij niet waterdicht is  ???.

Zijn de huidige piepers dat wel dan  ???.
Nou ik gok er maar niet op en als het regent dan stop ik hem toch echt onder mijn jas, want als er iets niet waterdicht is dan is het de huidige pieper en nou komt er een nieuwe en roept iedereen, ja wat een flut ding hij is noggeeneens waterdicht, hoezo negatief met voorbedachte rade  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 8 juli 2004, 21:58:28
dat die niet oplaadbaar is is wel duidelijk van de infostream, ze zijn ook bezig om daar een oplossing voor te vinden.
Hetzelfde geld voor het zeer matige piepje wat er uit komt bij een alarmering.
Daar mag echt wel een harder geluid uitkomen wat ook zeker wel veranderd zal worden.
Maar wat dan de opmerkingen , ook in mijn korps, over dat hij niet waterdicht is  ???.

Zijn de huidige piepers dat wel dan  ???.
Nou ik gok er maar niet op en als het regent dan stop ik hem toch echt onder mijn jas, want als er iets niet waterdicht is dan is het de huidige pieper en nou komt er een nieuwe en roept iedereen, ja wat een flut ding hij is noggeeneens waterdicht, hoezo negatief met voorbedachte rade  ;D
maar je mag toch wel aanemen dat een pieper spatwaterdicht is ;)


Tazzie

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 juli 2004, 22:30:28
ik geloof ook niet dat de oude motorola die ik nu in mijn bezit heb spatwaterdicht is  ;)