Politiekorpsen wisselen onvoldoende informatie uit

Auteur Topic: Politiekorpsen wisselen onvoldoende informatie uit  (gelezen 1826 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 9 juli 2010, 19:58:42
http://www.nu.nl/binnenland/2289336/politiekorpsen-wisselen-onvoldoende-informatie.html

Politiekorpsen wisselen onvoldoende informatie uit
Uitgegeven:    9 juli 2010 18:58
Laatst gewijzigd:    9 juli 2010 19:39

DEN HAAG - Politieagenten staan nog altijd niet te springen om informatie te delen met andere korpsen. De ICT-systemen die hen daarbij moeten helpen, laten nog te wensen over.
© ANP

Daardoor beschikt de politie niet altijd over betrouwbare gegevens en weet ze niet goed hoe groot de criminaliteit is.

Dat staat in een rapport van de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid dat minister Ernst Hirsch Ballin (Binnenlandse Zaken) vrijdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Zijn voorganger Guusje ter Horst stuurde de inspectie op de politie af na aanhoudende klachten over nieuwe computersystemen waar agenten niet mee uit de voeten konden.

Maatregelen

De organisatie Vts Politie Nederland, die de ICT van de politie regelt, kwam al eerder onder vuur te liggen.

De korpsbeheerders hebben met instemming van Hirsch Ballin maatregelen aangekondigd bij deze gezamenlijke politiedienst.De bedrijfsvoering moet beter en de financiën moeten op orde worden gebracht.

Er is al een nieuwe directie en er zullen ook minder dure krachten van buiten worden ingehuurd. De Tweede Kamer stoorde zich dit voorjaar nog aan de dure inhuur, terwijl de Vts PN niet goed functioneerde. Minister Ter Horst zei toen al zich te kunnen vinden in de kritiek.

Cultuur

Het vertrouwen van de agenten in de ICT-systemen mag door de mankementen dan niet altijd even groot zijn geweest, aan hun eigen instelling moet ook nog wel wat veranderen, stelt de inspectie vast. Politieagenten zijn niet erg bereid om hun informatie te delen.

Dat heeft te maken met de cultuur bij de politie. Volgens de inspectie moeten de korpsbeheerders en de korpschefs meer leiding gaan geven om hier verbetering in te brengen.




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2010, 21:41:45
En wat was een van de redenen om over te stappen op BVH ?

 byeorange  byeorange  byeorange  byeorange  byeorange  byeorange   byeorange
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2010, 22:14:17
Ja BVH was sleutel tot betere informatie uitwisseling. Werkt perfect, ik werk in de ene regio, en woon in een andere. Onlangs constateerde ik in mijn woonomgeving een art. 8 die de straatverlichting op meerdere plaatsen omver reed, VE aangehouden en overgedragen, maar geen mogelijkheid om een pv van bevindingen op mijn werk aan de BVH zaak toe te voegen. Super systeem!
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2010, 14:46:20
Ja BVH was sleutel tot betere informatie uitwisseling. Werkt perfect, ik werk in de ene regio, en woon in een andere. Onlangs constateerde ik in mijn woonomgeving een art. 8 die de straatverlichting op meerdere plaatsen omver reed, VE aangehouden en overgedragen, maar geen mogelijkheid om een pv van bevindingen op mijn werk aan de BVH zaak toe te voegen. Super systeem!

Dat is het zelfde met een persoon aanhouden voor een andere regio (bijvoorbeeld na een mededeling van de regionale meldkamer), moet je eerst naar een bureau in de andere regio, moet je daar vervolgens de (inlog)gegevens van een collega hebben, kun je tikken (maar wat vervelend, daar werkt BVH nét even iets anders) en vervolgens moet je alles handmatig aanpassen ......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2010, 22:15:43
Politiek.

Laat vtsPN is daadwerkelijk ontwikkelen in plaats van luisteren naar de politiek.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2010, 15:34:29
Leuk bericht, maar dit ligt echt aan de korpsen zelf. Want zeg nu zelf, wie heeft er toegang tot blueview? (ik ga hier verder niet op in, wie er dan wél toegang heeft)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2010, 19:32:10
Want zeg nu zelf, wie heeft er toegang tot blueview?

Een afdeling van maandag tot vrijdag, van 9 tot 17  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2010, 19:50:46
Bij ons is sindskort het MIB actief geworden. Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde. Daar kan je op persoon zoeken en dan krijg je ook mutatienummers uit andere regio's. Ook de mutaties zelf over een persoon zijn zichtbaar maar... dan moet je wel een inlogaccount bij een andere regio hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2010, 19:57:28
Bij ons is sindskort het MIB actief geworden. Volgens mij is dat ongeveer hetzelfde. Daar kan je op persoon zoeken en dan krijg je ook mutatienummers uit andere regio's. Ook de mutaties zelf over een persoon zijn zichtbaar maar... dan moet je wel een inlogaccount bij een andere regio hebben.

Ideaal systeem, zou niet zonder kunnen. Je noemt ook meteen een nadeel  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2010, 12:06:47
Door de bezuinigingen in alle regio's werken we nog steeds met systemen die waardeloos zijn in het gebruik.
Laat ze nu eerst een goed bedrijf zoeken er flink wat geld tegenaan gooien voor een goed, snel en makkelijk te bedienen programma. En dan wel dit programma gaan gebruiken als alle bugs weg zijn. Want zeg nu zelf....
Dat BVH is toch niet prettig om mee te werken.  ::)
Dus landelijk invoeren zodat we ook landelijk kunnen werken.
En dan heb ik het niet eens over PAPOS.  >:(
Crime is a disease  I'm the cure When everythi