Regen- en onweersbuien na hitte 10/11/12-07-2010

Auteur Topic: Regen- en onweersbuien na hitte 10/11/12-07-2010  (gelezen 40010 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #140 Gepost op: 11 juli 2010, 15:38:59
Op dit moment komt het hier echt weer met bakken uit de hemel. ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er de piepers weer vrolijk beginnen te piepen!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #141 Gepost op: 11 juli 2010, 15:40:08
Drukkend warm hier op de ZH eilanden. Van mij mag het weer gaan regenen!


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #142 Gepost op: 11 juli 2010, 15:43:59
Ik hoop op veel water hier! Het is écht warm en benauwd, laat die regen maar komen!
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #143 Gepost op: 11 juli 2010, 15:49:14
http://nos.nl/tekst/171238-kans-op-onverwacht-hevig-noodweer.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuws+%28NOS+Teletekst%29

Kans op plotselinge onweersbuien
Update: zondag 11 jul 2010, 15:26

In de oostelijke helft van het land moet nog rekening worden gehouden met lokale onweersbuien die gepaard kunnen gaan met harde windstoten en hagel. Zo'n bui ontstaat in de warme lucht binnen een uur en kan zowel op de weg als het water problemen veroorzaken.

In de voormiddag werden watersporters met spoed van de Loosdrechtse plassen, het Gooimeer en het Eemmeer gehaald. Weerkundigen raden mensen aan om het weer goed in de gaten te houden.

Gisteravond en vannacht richtten zware onweersbuien veel schade aan aan het spoor. Pas in de loop van de middag rijden de treinen weer normaal.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #144 Gepost op: 11 juli 2010, 16:45:20
Brandweer rukte 'honderden keren' uit door noodweer
 
TILBURG - Uit heel Brabant komen meldingen binnen van stormschade en wateroverlast na het noodweer van zaterdagavond. De politie in Tilburg maakt melding van meer dan duizend meldingen van overlast. De brandweer in de regio rukte 'honderden keren' uit, maar kon het nog niet bijbenen.
In Tilburg ontstond tijdens de buien een windhoos, die bomen ontwortelde en daken beschadigde. Een Tilburger ontdekte zondagmorgen dat zijn pony was omgekomen onder een omgevallen boom.

In het gebied tussen Breda en Diessen kwamen veel straten blank te staan en het water stroomde zelfs de woningen binnen.

Ook Noordoost-Brabant zijn veel bomen omgewaaid. In Heeswijk-Dinther zijn straten afgezet vanwege omgewaaide bomen en takken op de weg. In Vorstenbosch vielen bomen op huizen. In de omgeving van Veghel en Schijndel lagen tientallen bomen op wegen en auto's.

In West-Brabant werden de evenementen Breda Live, Oosterhout Live en de Exotic Green Rally stilgelegd.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/139327982/Brandweer+rukte+honderden+keren+uit+door+noodweer.aspx (ook foto's op de site)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #145 Gepost op: 11 juli 2010, 19:07:57
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7151395/__Dode_en_gewonde_omgevallen_boom__.html?sn=binnenland,buitenland

zo 11 jul 2010, 19:00
Dode en gewonde door omgevallen boom

ZOMERWEERUTRECHT -  Een nog onbekend persoon is zondagmiddag omgekomen toen er een boom op hem viel tijdens het noodweer dat over de provincie Utrecht trok. Het ongeval gebeurde op recreatieterrein Salmsteke in de buurt van Jaarsveld (Utrecht). Volgens de politie raakte een ander zwaargewond. Deze persoon is naar een ziekenhuis gebracht.

Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #146 Gepost op: 11 juli 2010, 19:10:35
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/497093/2010/07/11/Brandweer-weer-druk-na-nieuw-noodweer.dhtml

Brandweer weer druk na nieuw noodweer

UTRECHT - De brandweer in het midden van het land moet zondagmiddag opnieuw de handen flink uit de mouwen steken na een nieuwe kleine, maar hevige onweersbui.
De brandweer in de regio Utrecht heeft volgens een woordvoerder weer veel telefoontjes binnengekregen over vooral omgevallen bomen en ondergelopen kelders.
 
De kleine onweersbui zondag volgde onverwacht op het noodweer zaterdagavond en -nacht, waarna de brandweer het vrijwel overal in het land druk had met de gevolgen ervan. Ook na dit noodweer moesten omgewaaide bomen worden verwijderd, brandjes geblust bij blikseminslagen en kelders worden leeggepompt.
 
De woordvoerder van de Utrechtse brandweer verwacht rond 17.00 uur nog wel een paar uur bezig te zijn met het afhandelen van alle meldingen. "Maar we gaan proberen de wedstrijd te halen", zegt hij, doelend op de WK-finale van Nederland tegen Spanje. (NOVUM)
11/07/10 19u04


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #147 Gepost op: 11 juli 2010, 22:40:55
Even een onderwep van geheel andere orde, maar wel noodweer-gerelateerd. Heeft iemand last gehad van slechte(re) ontvangst op de mobiele telefoon? Bij mij was in elk geval de lokale (sterkste) T-Mobile mast uitgevallen. Met hevige neerslag kunnen de straalverbindingen elkaar niet meer zien. Door dezelfde reden kunnen radio- en TV-zenders ook kortstondig uitvallen. Op Sky Radio hoor je dan vaak eerst een soort blikkerig geluid waarna het tijdelijk helemaal wegvalt.

En om het iets meer HV-gerelateerd te maken, de hulpdiensten kunnen natuurlijk ook last ondervinden van uitvallende telefoonmasten :)

Ik heb gister ook mijn werkgever gebeld dat de T-Mobile mast bij mij in de buurt uitgevallen was. Meteen een semafoontest gedaan en aangegeven dat ik op mijn vaste nummer gebeld moest worden in het geval van storingen. Mijn verwachting was dat ik wel gebeld zou worden, maar ondanks het slechte weer in de regio, heb ik niet naar Schiphol hoeven rijden.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #148 Gepost op: 11 juli 2010, 22:47:58
Neuh dat is onzin. Ik heb gewerkt aan professionele zendinstallaties en die schakelen echt niet zomaar uit hoor. Ze zijn beveiligd met zogenaamde overspanningsbeveiligingen en die dingen zorgen niet voor uitschakeling, maar voor het "afleiden" van hoge spanningen. Tegen een direkte inslag is geen enkele beveiliging mogelijk. Hooguit een goede afleiding om de gevolgen te beperken, maar de gemiddelde zendinstallatie moet dan toch wel vervangen worden.

De radiozenders waar ik mee werk, schakelen zich zelf wel uit als ze merken dat de uitzending niet meer binnen hun specs liggen. Nu is deze apparatuur wel iets anders dan GSM. De radiobakens voor luchtvaart zijn technisch zo ingericht, dat ze als het signaal niet meer aan de spec's voldoet, ze zich zelf uitschakelen.  Met zulk weer als gister en een uitschakeling van het systeem, kan die baan waar het baken bij staat niet meer gebruikt worden op schiphol.


Ik kon mijn vorige post niet meer bewerken.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #149 Gepost op: 11 juli 2010, 23:02:48
De radiozenders waar ik mee werk, schakelen zich zelf wel uit als ze merken dat de uitzending niet meer binnen hun specs liggen.

Buiten specs is een heel ander verhaal, het ging om overspanning :)