Regen- en onweersbuien na hitte 10/11/12-07-2010

Auteur Topic: Regen- en onweersbuien na hitte 10/11/12-07-2010  (gelezen 40071 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #200 Gepost op: 13 juli 2010, 19:12:57
We staan op de camping in Zandpol Drenthe

daar zijn 2 flinke bomen omgewaaid en diverse tenten ondanks stormbanden weg/ kapot gewaaid,
Met de nodige takken die zijn afgebroken.
er vielen hagelstenen zo groot als duive-eieren en de lucht was zo groen als gras gewoonweg beangstigend als je in een tent zit.


Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen.

Arend


LarsAmbu

  • Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 383
Reactie #201 Gepost op: 14 juli 2010, 01:08:15
Poeh. In emmen heel veel wind en regen. Relatief weinig onweer gehad, naar mijn weten geen slachtoffers gevallen. Het was nog mooi ook om naar te kijken, al dat wilde weer:)
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #202 Gepost op: 14 juli 2010, 12:12:44
Zit hier in Zoutelande, en heb net de voortent maar afgebroken, we gaan morgen naar huis dan is die iig droog
Nu lekker weer hier, we gaan zo naar het strand, maar er schijnt wel noodweer aan te komen hier in zeeland, om een uur of 3.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #203 Gepost op: 20 juli 2010, 12:22:40
Ook in het veluwse ermelo horen we in de verte de eerste donderklappen en gerommel.. Ikzit op de camping dus hoop dat het een beetje meevalt anders kan ik achter de tent aanrennen...  ;)



Ik lees het nu pas, maar de buien van de 10e waren in Ermelo in ieder geval een stuk zwaarder. Er is bij ons op de camping een boom op een caravan gewaaid en op de Putterweg zijn bij restaurant 'De Schout van Ermel' en de buren twee enorme bomen omgewaaid. Pech voor de man die op het terrasje zat toen de boom omwaaide, hij is er nog redelijk vanaf gekomen met 'slechts' een paar gebroken ribben. De brandweer heeft hem 'uit de boom moeten zagen'. Een groot deel van een overkapping van het restaurant is ook afgebroken, maar wonder boven wonder waren ze maandag al weer open...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Vincent156

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #204 Gepost op: 20 juli 2010, 22:36:05
Ik lees het nu pas, maar de buien van de 10e waren in Ermelo in ieder geval een stuk zwaarder. Er is bij ons op de camping een boom op een caravan gewaaid en op de Putterweg zijn bij restaurant 'De Schout van Ermel' en de buren twee enorme bomen omgewaaid. Pech voor de man die op het terrasje zat toen de boom omwaaide, hij is er nog redelijk vanaf gekomen met 'slechts' een paar gebroken ribben. De brandweer heeft hem 'uit de boom moeten zagen'. Een groot deel van een overkapping van het restaurant is ook afgebroken, maar wonder boven wonder waren ze maandag al weer open...

Hoe kom je aan die wijsheid?


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #205 Gepost op: 20 juli 2010, 22:45:58
Hoe kom je aan die wijsheid?
Ik vraag me eerder af of dat hele verhaal wel waar is, vind het nogal bizar. Een boom die op een teras van een restaurant valt op een man. Nou dan had die man niet meer geleefd. En als dit werkelijk had gebeurd, had dit ook op het nieuws geweest..
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #206 Gepost op: 20 juli 2010, 22:48:10
En als dit werkelijk had gebeurd, had dit ook op het nieuws geweest..

Nonsens. Het meeste ''nieuws'' hoor je niet, lees je niet. Wat dagelijks voorbij komt op internet en radio / tv, is maar een kleine greep uit ''het nieuws''.  ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #207 Gepost op: 20 juli 2010, 22:48:31
Hoe kom je aan die wijsheid?

Van een familielid dat de dag erna net als ik bij de boom stond te kijken. Een vrouw en een klein meisje en het was hun oom. De vrouw vertelde dat die man wat zat te drinken toen de boom omwaaide en hij eronder zat. De brandweer moest hem eruit halen en ze zei dat hij er wonder boven wonder met slechts gebroken ribben (of één gebroken rib, dat weet ik niet meer) vanaf is gekomen.

Dat heb ik dus gehoord daar en het leek me een redelijk betrouwbare bron. En zeker omdat de boom recht over het buitenterras lag leek het me zeker niet onmogelijk.

Maar jij was erbij of hebt een ander verhaal gehoord? Kan ook, ik was er niet bij, maar ik vond een familielid een vrij betrouwbare bron om te geloven :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #208 Gepost op: 20 juli 2010, 22:51:29
Ik vraag me eerder af of dat hele verhaal wel waar is, vind het nogal bizar. Een boom die op een teras van een restaurant valt op een man. Nou dan had die man niet meer geleefd. En als dit werkelijk had gebeurd, had dit ook op het nieuws geweest..

Nou als je de boom zelf gezien had had je geweten dat het verhaal van Fotojbz goed kan kloppen, ik ben diezelfde avond nog even bij het incident langsgereden. Er was goed te zien dat de brandweer een zich een baan heeft gezaagd door de takken heen. Er was ook vrij veel schade aan de luifel en het terras. De werknemers zijn devolgende dag bezig geweest om alles op te ruimen om weer open te kunnen (die tent daar draaid goede zaken)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #209 Gepost op: 20 juli 2010, 22:53:00
Ik vraag me eerder af of dat hele verhaal wel waar is, vind het nogal bizar. Een boom die op een teras van een restaurant valt op een man. Nou dan had die man niet meer geleefd. En als dit werkelijk had gebeurd, had dit ook op het nieuws geweest..

Ik heb foto's van de boom 'the day after...'







Kan je begrijpen dat ik het verhaal best geloofde? :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding