Regen- en onweersbuien na hitte 10/11/12-07-2010

Auteur Topic: Regen- en onweersbuien na hitte 10/11/12-07-2010  (gelezen 39832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pascalpost

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #110 Gepost op: 11 juli 2010, 00:28:25
kunnen we deze dag de geschiedenis in laten gaan als heftigste onweersbuiendag van de afgelopen 10 jaar? ik ben 29  nog nooit eerder dit meegemaakt

Wie wel   En wel in nl    

Trouwens na stilte is het nu weer begonnen  in harderwijk


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #111 Gepost op: 11 juli 2010, 00:30:14
kunnen we deze dag de geschiedenis in laten gaan als heftigste onweersbuiendag van de afgelopen 10 jaar? ik ben 29  nog nooit eerder dit meegemaakt

Nee. 25/26 mei 2009 was erger en zal niet snel overtroffen worden :)


Steven1806

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #112 Gepost op: 11 juli 2010, 00:33:23
Nee. 25/26 mei 2009 was erger en zal niet snel overtroffen worden :)
Zal wel regio-afhankelijk zijn want die donker zwarte rolwolken die ik afgelopen avond gezien heb, zo zwart had ik ze in de buurt van Den Bosch nog nooit gezien. Ik vreesde het ergste want vorig jaar op vakantie hagel van 3cm doorsnee met minder zwarte lucht als dit keer. Gelukkig viel er nu geen hagel maar wel veel wind en zoveel onweer als dit ook nog nooit gehad. Was tijdje stil al begint het nu weer wel wat te rommelen maar niet lang meer volgens de buienradar.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #113 Gepost op: 11 juli 2010, 00:40:31
Ik verwacht voor morgen veel faseverwisselingen voor natuurbranden in de verschillende regio's!
Is het "watertekort" met deze gigantische buien weer een beetje aangevuld?


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #114 Gepost op: 11 juli 2010, 00:42:32
Ik verwacht voor morgen veel faseverwisselingen voor natuurbranden in de verschillende regio's!
Is het "watertekort" met deze gigantische buien weer een beetje aangevuld?

Kwam net al weer een melding voorbij voor Gelderland... Code Oranje


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #115 Gepost op: 11 juli 2010, 00:43:27
Kwam net al weer een melding voorbij voor Gelderland... Code Oranje

Ik weet niet precies hoe het in Gelderland zit, maar hier in MWB doen ze dat altijd rond 12 uur 's middags.
Even afwachten tot morgenmiddag dus!


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #116 Gepost op: 11 juli 2010, 00:44:48
Ik weet niet precies hoe het in Gelderland zit, maar hier in MWB doen ze dat altijd rond 12 uur 's middags.
Even afwachten tot morgenmiddag dus!
00:38:18 11-07-10 09/073 GROUP-1 PRIO 1 Bosbrand (CODE: oranje) Graaf de H J : KRACHTIGHUIZERWEG 19 PUTT 7441 7341 1441 071341

Staat ook in bosbrand topic


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #117 Gepost op: 11 juli 2010, 00:52:36
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/496939/2010/07/10/Noodweer-ontregelt-treinverkeer.dhtml

Noodweer ontregelt treinverkeer

RIJSWIJK - Het treinverkeer in het midden van het land is zaterdagavond ernstig ontregeld door het noodweer dat over het land trekt. Dat meldt spoorbeheerder ProRail. Van en naar Utrecht en Amersfoort is nauwelijks treinverkeer mogelijk omdat er takken op het spoor liggen of omdat de stroom is uitgevallen door blikseminslag.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #118 Gepost op: 11 juli 2010, 01:07:35
Woningbranden door blikseminslag, schade door storm
zaterdag 10 juli 2010 | 23:08 | Laatst bijgewerkt op: zondag 11 juli 2010 | 00:43
Bron : Gelderlander

NIJMEGEN/WIJCHEN/GROESBEEK - Op drie plaatsen in de regio Nijmegen zijn zaterdagavond woningbranden uitgebroken. Waarschijnlijk ging het in alledrie de gevallen om blikseminslag. Bergharen en omgeving kampten met hevige rukwinden.

De branden waren in een bovenwoning aan de Kloosterstraat in de binnenstad in Nijmegen, een sloopwoning aan de Aalbeshof in Groesbeek en in een zolderverdieping van een hoekwoning aan de Saltshof in Wijchen. HIer sloeg het smeulende vuur over naar het dak van de woning ernaast. De brandweer ontruimde de twee naastgelegen woningen.

Zowel in Nijmegen als Wijchen was sprake van rook-, roet- en waterschade. In elk geval in Nijmegen en Wijchen was blikseminslag volgens de brandweer oorzaak van de brand. Gewonden zijn er nergens gevallen, bewoners konden tijdig het pand verlaten.

De meldingen van de branden waren tussen halfelf en elf uur. Tegen twaalf uur waren de diverse korpsen de branden meester. De brandweer van Tiel moest in Nijmegen bijspringen, omdat er tegelijkertijd drie branden waren in deze regio. Daardoor moest eerder de brandweer van Nijmegen de Wijchense brandweer bijstaan.

Voorafgaand aan het hevige onweer had Bergharen bij Wijchen te kampen met ernstige rukwinden. Daardoor werden schuurtjes, boompjes en partytenten omvergeblazen, aldus de politiewoordvoerster. In onder meer de Dorpstraat en Herenstraat vlogen volgens officier van dienst Iwan Jacobs pannen van daken en werden bomen 'ontkruind' en takken afgerukt.

In de Betuwe viel op verschillende plekken de stroom uit. Ook was hier veel wateroverlast.

Ook in Asperen was blikseminslag. HIer werd de kerktoren getroffen door een korte brand. De schade kon volgens een politiewoordvoerder beperkt blijven.


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #119 Gepost op: 11 juli 2010, 01:31:00
Klein buitje gehad in Almelo net schijnt volgens buienradar meer aan te komen  



Meer van deze maken dus.....