GRIP 2 Windhoos Vier gewonden, tenten zwaarbeschadigd, Zwarte Cross Festival - Lichtenvoorde 12-07-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Windhoos Vier gewonden, tenten zwaarbeschadigd, Zwarte Cross Festival - Lichtenvoorde 12-07-2010  (gelezen 15117 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
p2kflex
13:12:40 12-07-10-ALPHA-A1 heeringaweg LICHTENVOORDE
0920120Ambu 07-120 (Barneveld)
p2kflex
13:20:00 12-07-10-ALPHA-A1 heringaweg LICHTENVOORDE
0920114Ambu 07-114 (Ede)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Guppie3335

• Senior gebruiker
Gewonden door instorten tent’
Gepubliceerd: vandaag 13:19
Update: vandaag 13:23

Op het terrein van Zwarte Cross in Lichtenvoorde zijn gewonden gevallen toen een tent instortte door het noodweer. Dat meldt RTV Gelderland op basis van twitterberichten. Het nieuws is nog niet bevestigd.  

Meerdere tenten zouden de lucht in zijn gegaan. Hulpdiensten zijn ter plaatse.  

BRON : De Pers NL O0
bron?  nu.nl  ::)

Feder

• Senior gebruiker

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Nee sigma
is nog niet gealarmeerd.

We wachten nog even af

Dan hoeft het niet meer.  :-X

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
De buurtbewoner meld dat de megatent + enkele andere tenten zijn weggewaaid en dat hij via de portofoon van een van de medewerkers hoorde dat zij terug moesten komen ivm gewonden.
Bijdragen op persoonlijke titel.

Cobra4

• Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
'Gewonden op terrein Zwarte Cross'

Lichtenvoorde -  Op het terrein van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde zijn tijdens noodweer tenten weggewaaid waarbij gewonden zijn gevallen. Daarnaast zou brand zijn uitgebroken. Op het terrein zijn meerdere ambulances en een traumahelicopter aanwezig.

Dat meldt Omroep Gelderland. Het muziekfestival wordt komend weekend gehouden. Verdere details ontbreken nog.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7157351/___Gewonden_op_terrein_Zwarte_Cross___.html?sn=binnenland,buitenland

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Dan hoeft het niet meer.  :-X

Mogelijk is er 1 of ander team geallarmeerd vanuit duitsland, vlak over de grens ligt Bocholt wat staat daar en wat zou vanaf daar onderweg zijn, of is de samenwerking op wit gebied moeilijk?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

IkWilbert

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Burgemeester van Lichtenvoorde meldt op dit moment 2 gewonden.

Cobra4

• Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
Gewonden op terrein Zwarte Cross

Lichtenvoorde -  Door hevig noodweer is er chaos ontstaan op het terrein van muziekfestival Zwarte Cross in Lichtenvoorde. Verschillende tenten zijn weggewaaid, waarbij meerdere mensen gewond zijn geraakt. Ambulances rijden volgens getuigen af en aan. Ook zijn er traumahelikopters ingezet.

Op het terrein waren zo'n 200 mensen van de organisatie bezig met het opbouwen van tenten en podia toen er onweer uitbrak.

Door hevige windstoten vloog volgens getuigen de grote feesttent de lucht in. Daarbij zou ook brand zijn uitgebroken.

De organisatie van het Achterhoekse festival meldt op haar website dat men druk bezig is met de situatie te inventariseren. "Wij hopen aan het einde van de middag meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over hetgeen er gebeurd is", aldus een eerste reactie.

Zwarte Cross, dat voor komend weekend op het programma staat, is het grootste festival van Oost-Nederland en de grootste motorcross van Europa. Er zijn meer dan honderd band gepland op twintog podia.

Vorig jaar werd het evenement door 132.000 mensen bezocht. Er is een grote camping bij het festivalterrein waar jaarlijks zo'n 15.000 kampeerders verblijven.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7157351/__Gewonden_op_terrein_Zwarte_Cross__.html?sn=binnenland,buitenland

KoenL

• http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
    • Koen Laureij Fotografie
Inmiddels bekend geworden dat er 4 gewonden zijn, twee zijn lichtgewond. Het letsel van de andere twee is nog niet bekend.

Bron: Omroep Gelderland
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.