Opleidingsniveau redders?

Auteur Topic: Opleidingsniveau redders?  (gelezen 29412 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #180 Gepost op: 15 juli 2004, 20:36:30
Ik heb ff verder gezocht, en niets relevants gevonden..

De IMO site spreekt niet over een nieuw verdrag. Ook in de vlagstaat NL, staat er niets genoemd en in de verslagen van de verschillende commisies niet..

De divisie scheepvaart en de divisie water van de inspectie verkeer en waterstaat laat er niets over los..
http://www.ivw.nl/ds/.
Die is meestal ook wel vrij actueel en zijn belast met inspectie volgens de STCW en SOLAS en SAR normen.
zij voeren de inspectie op de regelgeving van de IMO en NL normen uit.

Verder heeft de EMSA (de europese variant van de IMO )wel net een congres achter de rug.. mogelijk dat ze daar opdoelen ?
http://www.emsa.eu.int/

Het aardige van de EMSA aanpak, is dat ze in plaats iets een en ander over allerlei verschillende reglementen hebben, wel een apart groep hebben over accident response hebben.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #181 Gepost op: 16 juli 2004, 01:54:31

Het aardige van de EMSA aanpak, is dat ze in plaats iets een en ander over allerlei verschillende reglementen hebben, wel een apart groep hebben over accident response hebben.





Die laatste zin volg ik niet helemaal  ???

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #182 Gepost op: 16 juli 2004, 14:57:30
Voor de vlagstaat NL zijn alle reglementen opgehangen aan een paar wetten gebasseerd op het gebruik van het schip.
Koopvaardij inclusief grote passagiersschepen, binnenvaart en visserij. en daar hangen alle spelregels onder.,
De reglementen en commisie's van de IMO zijn ook onder vergelijkbare categorieen onderverdeeld. Zowel SOLAR, STCW en COMSAR zijn gebasseerd op die gebruikersgroepen en toepassinggebieden.

De EMSA, heeft de regelgeving meer toegepast op de bedrijfsprocessen die spelen en alle spelregels voor uitsluitend SAR eenheden vallen dus onder het proces gebied Accident Response.

Door de regelgeving per proces te benaderen, vallen er niet zulke vreemde gaten in de regelgeving. De IMO, probeert trouwens ook langzaam de regelgeving op de processen te enten, dan op de gebruikersgroepen. Maar dat is een langzaam veranderings proces.
Kijk maar eens op de verschillende sites.

Ik had het wel prettig gevonden als er een STCW-norm voor SAR eenheden., Maar de IMO COMSAR houd zich meer bezig met standaard rond SAR communicatie GMDSS dan met trainingsniveau van bemanning...