Bedoelde Red dat niet ook? Dat was namelijk ook het eerste wat in mij op kwam. Het gaat niet om alarmeren voor restdekking, maar hoe meer je uit 1 hoek wegtrekt, hoe slechter de dekking in die hoek. Als er nog een brand uitbreekt in de omgeving van Kampen dan heeft men een probleem. Dus niet alles uit 1 hoek alarmeren is ook een vorm van restdekking. Dat is ook een van de redenen dat pelotons een vaste samenstelling hebben.
Klopt helemaal, alleen in dit geval is er geen sprake van. De TS-en komen op vrije instroom, dus allemaal uit de hoek van Kampen. Dat gebied wordt leeggetrokken om zo snel mogelijk de brand te kunnen bestrijden. In een latere fase gaat men dan de restdekking regelen, zoals nu ook gebeurd is. Het ondersteuningspeleton met WTS-en ligt iets anders. Dat is een vastegesteld peleton, simpelweg, omdat er niet meer WTS-en zijn in de regio Ijsselland. Ijsselland heeft de beschikking over 1 compagnie en dus over 1 ondersteuningspeleton. De eenheden staan verspreid over de regio, om in ieder geval 1 WTS redelijk snel ter plaatse te kunnen hebben. In dit geval was Zwolle het dichtsbij, Steenwijk en Ommen duren iets langer.
Bijstand uit andere regio's is iets lastiger. Ik weet zo niet waar daar de WTS-en staan, maar met de komst van 1 meldkamer voor Ijsselland en VNOG verwacht ik dat er hier en daar wel tijdswinst geboekt kan worden.