Zo blijf ik me verbazen over het feit dat veel mensen niets willen veranderen.... Soms zijn er binnen een straal van 5km wel 3 blusgroepen aanwezig, elk met hun eigen volledig uitgeruste tankautospuit. Als die 3 posten elk maar 15-20 uitrukken per jaar hebben, kan ik me voorstellen dat er 1 hoofdpost komt waar een volledig uitgeruste tankautospuit is, en dat de 2 kleinste posten veranderen in een soort snelle eenheden die snel ter plaatse kunnen zijn in hun dorpen, die zijn toegerust om veel voorkomende incidenten op te lossen (autobrandje, kelderbrandje. automatisch brandalarm, oid) en die daarvoor een kleinere blusgroep en een goedkoper voertuig ter beschikking hebben.
Is er echter een woningbrand, ongeval met beknelling, gaslek oid, waarbij de komst van meerdere manschappen gewenst is, dan zouden de andere korpsen (waaronder die met de volledig uitgeruste TAS) al meteen gewaarschuwd moeten worden. Als de afstand beperkt is tot zo'n 5-7km dan valt het met de aanrijdtijd ook wel mee. In veel plattelandsgebieden is dat nu ook al het geval.