slecht voorbeeld voor kelderprocedure alleen al heb je 3 man nodig, wel lekker als je dan me 4 achterin zit.
Sorry, ik bedoelde containerbrandje. Zeg maar een standaard huisvuilcontainer, of zo'n rolcontainer op wielen die je bij bedrijven en instellingen wel eens ziet. Met 1 x hogedruk kom je dan een heel eind.
Voor een kelderbrand zou ik sowieso een gewone blusploeg laten uitrukken, met een normale tankautospuit (net als nu het geval is) - een kelder bevindt zich immers altijd in een gebouw.
Overigens denk ik dat er, als het gaat om het beperken van kosten van uitrukken, heel veel winst te behalen is in het minder 'zwaar' uitrukken bij automatische brandalarmen. Als bij mij in de buurt een brandalarm in een verzorgingstehuis afgaat, rijden er 2 x tas en 1 x hw (stad Groninge). Vrijwel altijd is het loos alarm, waardoor er onnodig veel materiaal naar zo'n alarm wordt toegestuurd. Zou je er slechts een 'snelle hulpverleningsvoertuig' heen sturen (met een bemanning van 4) dan kan er flink worden bespaard. Blijkt er toch daadwerkelijk een incident te zijn, dan
- wordt er vaak wel extra gebeld (door de instelling waar het alarm af gaat, of door omstanders)
- gaan er soms meerdere oms'jes in 1 pand af - indicatie voor meldkamer om meerdere voertuigen te sturen,
waardoor er niet eens zo veel tijd verloren hoeft te gaan.