Als je hier echt meer informatie over wil hebben, dan kan ik wel een telefoontje plegen.
JubJam100 is een groot scoutingkamp, waarbij mijn collega's van de Medische en EHBO Stam aanwezig zijn voor de medische zorg.
Er zijn nu alleen maar medewerkers op het terrein aanwezig en niet de 14000 scouts.
Ik zelf heb gekozen voor de medische zorg tijdens de 4daagse van Nijmegen voor de 150-200 scoutinglopers, ipv naar de JubJam100 te gaan.
Het was simpel, of je kiest het ene of je kiest het andere kamp.
En scouting heeft wel voor grotere vuren gestaan in het verleden.
In 1994/1995 is de Europese- en Wereld Jamboree in Dronten geweest.
Een dag of 2 voor opening ging er ook een zware storm over het terrein, waarbij veel tenten sneuvelden en rondvlogen.
We hebben als medewerker er flink de schouders onder gezet en geen enkele deelnemer heeft bij de officiele opening
iets van de storm gezien op het terrein.
Alles was aan kant en iedere medewerker was weer voorzien van een slaapplaats.
In het geval van de JubJam zal het alleen gaan om tenten van de medewerkers en facilitaire tenten/gebouwen.
De deelnemers nemen allemaal hun eigen onderkomen (lees tent of iets dergerlijks) mee.
Het terrein voor een scoutingkamp voor 12.000 tot 14.000 kinderen wat over een aantal dagen zou beginnen is ook getroffen door de storm. Iedereen is geevaccueerd en alle tenten zijn stuk gewaaid. Zijn hier meldingen van of heeft scouting alles zelf gecoordineerd? Zijn er nog P2000 meldingen bij misschien? Ook waren er ...? van een bedrijf losgeslagen. De hulpverleners en werknemers van het bedrijf konden deze niet van de rivier afhalen met hun helikopter en boten, maar er heeft een scouting-slepertje de ... weer aan de kant gehaald. Wie weet er meer van?Google Maps Link