G&S Kleding

Auteur Topic: G&S Kleding  (gelezen 3785 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

rover01

• Gast
Gepost op: 24 juni 2004, 13:19:10
Ik ben benieuwd naar welke EHBO-verenigingen zijn overgegaan op het gebruik van de EHBO-uniformen van G&S Protection?
Het gaat om ambulancekleding die koraalblauw is in plaats van groen en deze is speciaal ontwikkeld voor EHBO-verenigingen.
Ik hoorde dat het de bedoeling is dat er over een tijdje standardisatie optreedt m.b.t. de herkenbare kleding voor EHBO-ers.

Schijnt dat een vereniging in Hendrik-Ido-Ambacht en eentje in Limburg i.i.g. deze kleding gebruikt. Maar het moeten er meer zijn...welke dan?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2004, 20:37:24
Ik zie die blauwe kleur ook bij gemeente werken en bij sommige bergers...
Hmmm, standardisatie in kleding is lastig te bereiken..  Je kunt er ook alle kanten mee op he..

Ik zou gewoon werken aan herkenbare logo's.. en op de rug een tekst als "Eerste Hulpverlener" "First Responder".

rover01

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2004, 17:10:58
Ja best lastig standariseren als iedereen vrij die kleding kan kopen. Ambulancekleding is in die zin wel beschermd heb ik begrepen.

Dezelfde kleding maar dan in andere kleuren zijn voor MMT's ontwikkeld, maar worden ook door de reddingsbrigade en BHV's gebruikt, en nog een andere kleur is speciaal voor BHV-ers gemaakt, maar wordt weer door EHBO-verenigingen en andere diensten gebruikt. Niet echt handig nee.

Jouw idee over een herkenbaar symbool voor EHBO lijkt me een goeie ja, mits het op landelijk niveau wordt ingevoerd, anders wordt het effect toch niet bereikt.
Op die manier los je ook het probleem op dat de letters EHBO voor buitenlanders net zoveel betekent als FZPJ
of XQPK (betekenisloos dus).

Maar een en ander hangt niet alleen af van de kleur en ontwerp van de kleding maar ook van de context waarin deze kleding gebruikt wordt. Als een EHBO-er met gestandariseerde blauw-gele kleding op een evenement staat, zal de kans verwaarloosbaar zijn dat er ook gemeentewerkers of bergers in de buurt zijn met dezelfde kleding. En reken maar dat 'ie herkenbaar is voor het publiek, en daar draag je die kleding tenslotte voor.

Aan de andere kant...waar gemeentewerkers hun taak verrichten (of bergers) zullen ze door hun aktiviteiten, hun materiaal en de setting makkelijk te herkennen zijn
en niet te verwarren met EHBO-ers, die er doorgaans ook niet zullen staan.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2004, 13:09:35
Lees eens wat Peter zei,

Duidelijke functienaam op kleding, groot op de rug, kleiner op de voorkant en eventuleel links en rechts op de veiligheidshelm. En liefst standaardnamen, dus bijvoorbeeld geen INZETLEIDER op de rug van de coördinator van de EHBO.

rover01

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2004, 21:33:28