Hulppoes reageert misschien niet heel tactisch/beschaafd, maar ze heeft wel een punt.
Eerlijk is eerlijk, ook ik kijk vaak genoeg op 112-nieuwssites, maar ik denk dat er echt een probleem aan het ontwikkelen is wat betreft "112-fotografie".
"Vroeger" stond er bij ons in de stad 1 fotograaf bij de ernstige incidenten, die foto's zag je automatisch terug in de krant. We hadden goede contacten met de beste man en er waren duidelijke afspraken.
Nu staat alles en iedereen foto's en filmpjes te maken en komen deze op het www terecht. Lang niet altijd even respectvol in beeldgebracht. En dan zeggen "ach, het hoort bij de tijd": ONZIN. Omdat het een ontwikkeling is betekent het zeker niet dat je het maar dan moet accepteren.
(wat je er aan moet doen is een tweede...
)
Ik geloof best dat de meeste fotograven hier de beste bedoelingen hebben, maar ik weet ook dat het binnen onze beroepsgroep (i.i.g. in onze regio) een steeds grotere bron van irritatie begint te worden. Zeker als het gaat om de niet semi-professionele fotografen. (Denk dan vooral aan toevallige omstanders).
Die irritatie wordt groter en groter en ook de goedbedoelende, netjes werkende, hulpdiensten en slachtoffers respecterende hobbyfotografen kunnen hier uiteindelijk de dupe van worden!