Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg

Auteur Topic: Discussie beroepshouding hulpverlener n.a.v. film Ambupleeg  (gelezen 67202 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hulppoes

• Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #130 Gepost op: 26 juli 2010, 20:32:19
Beide fotograaf..............................typisch. :)

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #131 Gepost op: 26 juli 2010, 20:34:48
Grappig dat alle zogenaamde fotografen het beschouwen als de normaalste zaak van de wereld dat er gefilmd wordt
Het is niet normaal het is zelfs nogal zielig.
Stel je moeder is van haar fiets gevallen heeft veel pijn voelt zich al bekeken en ongemakkelijk en er staat weer zo`n malloot te filmen om het daarna op you-tube te dumpen.
En dit gebeurt dus dagelijks.
Ongevalletje met beknelling.....................mooi, nemen ze de tripod mee en de grote lenzen want ze hebben tijd zat.
Het zou je moeder maar zijn die in de wagen zit. Geen enkele nieuwswaarde hebben deze foto`s alleen sensatiezucht.
En daarom heeft deze collega en zoals je kan lezen ik ook een erg grote hekel aan deze lieden.
Omdat ze zijn patienten benadelen.

@Bernt, Heb ik het goed begrepen dat jij dit filmpje hier gepost hebt en ook heel graag ambulance chauffeur bij de rav mwn wil worden.
Hahahaha..................succes!

Pittige binnenkomer inderdaad.

Erg makkelijk ook om iemand met een fotocamera gelijk "zielig" te vinden. Zoals met alles ligt het er maar net aan hoe je iets zegt, doet of benaderd. Of het nou over fotograferen of commentaar geven op een posting gaat. Gebrek aan respect, kennis en inzicht, daar loopt het heel vaak op spaak.  ;)

Hulppoes

• Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #132 Gepost op: 26 juli 2010, 20:37:52
hier zit niemand op te wachten.

Jij spreekt voor 3318 leden?
Ik denk dat jij er niet op zit te wachten. :P

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 26 juli 2010, 20:40:24
Beste,

Ik ga mezelf niet naar jou niveau verlagen, je hebt blijkbaar geen verstand van normen en waarden en respect. Alsjeblieft zeg, hou oud ben je? 10? Al zal een kind van 10 wat meer verstand hebben dan jij. Zeg gewoon niets alsjeblieft, je verziekt het voor de rest die wel van goede wil zijn.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #134 Gepost op: 26 juli 2010, 20:46:51
Hulppoes reageert misschien niet heel tactisch/beschaafd, maar ze heeft wel een punt.

Eerlijk is eerlijk, ook ik kijk vaak genoeg op 112-nieuwssites, maar ik denk dat er echt een probleem aan het ontwikkelen is wat betreft "112-fotografie".

"Vroeger" stond er bij ons in de stad 1 fotograaf bij de ernstige incidenten, die foto's zag je automatisch terug in de krant. We hadden goede contacten met de beste man en er waren duidelijke afspraken.

Nu staat alles en iedereen foto's en filmpjes te maken en komen deze op het www terecht. Lang niet altijd even respectvol in beeldgebracht. En dan zeggen "ach, het hoort bij de tijd": ONZIN. Omdat het een ontwikkeling is betekent het zeker niet dat je het maar dan moet accepteren.
(wat je er aan moet doen is een tweede...  ^-^)

Ik geloof best dat de meeste fotograven hier de beste bedoelingen hebben, maar ik weet ook dat het binnen onze beroepsgroep (i.i.g. in onze regio) een steeds grotere bron van irritatie begint te worden. Zeker als het gaat om de niet semi-professionele fotografen. (Denk dan vooral aan toevallige omstanders).

Die irritatie wordt groter en groter en ook de goedbedoelende, netjes werkende, hulpdiensten en slachtoffers respecterende hobbyfotografen kunnen hier uiteindelijk de dupe van worden!
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Hulppoes

• Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #135 Gepost op: 26 juli 2010, 20:47:46
Beste Lars,
Jij bent hier de enigste die het op de persoon speelt.
Ik ventileer mijn mening dat jij het er niet mee eens bent is je goed recht.

Ik ervaar fotografen als een flinke last tijdens mijn werkzaamheden en nog veel erger als een hele grote last voor mijn patiënten. Maar aangezien er hypotheken afgelost dienen te worden mag ik dat niet zeggen?

Edit; ik zie dat strongbow het wat eloquenter kan beschrijven. :)

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 26 juli 2010, 20:49:54
Reageer normaal en niet zo opgefokt als in je eerste postings. Dan kan hier een hoop. En stel je even voor...  :)

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 26 juli 2010, 20:53:20
Als je nou gezegd had dat je ook hulpverlener bent... Dan is de reactie van mijn kant héél anders.
Waar een wil is, is een weg.. Ik wil Ambulanceverpleegkundige worden. --------------------------------------------------------------------------------

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 26 juli 2010, 20:58:40
Als je nou gezegd had dat je ook hulpverlener bent... Dan is de reactie van mijn kant héél anders.
Want?

LarsAmbu

• Aanstormend EHVer
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 26 juli 2010, 21:01:13
Want?
Omdat ik niet weet in welke hoedanigheid iemand iets zegt, voor hetzelfde geld post iemand die nog nooit iets met hulpverlening te maken gehad heeft dit, als een ambulanceverpleegkundige dit post zal de reactie van mijn kant anders zijn. Heb ik respect voor. Als een hulpverlener zegt dat hij/zij last heeft van camera`s vind ik dat toch anders. Als ik het maar weet.

Lars