Wordt dit ook al een openbaar fotografen-afzeiktopic? In dat geval lijkt het me beter om de boel op slot te gooien, want van diverse kanten wordt er respectloos geschoten op elkaar.
Ten eerste ben ik zelf ook incidentfotograaf, ik loop niemand in de weg (houdt altijd afstand), wanneer ik ergens vóór de hulpdiensten ben dan probeer ik waar nodig te helpen. Ohja en tussendoor maak ik ook nog foto's, die ik af en toe gepubliceerd zie worden in vakbladen van o.a. de regionale brandweer en ik stuur regelmatig op verzoek foto's naar hulpverleners.
Waarom ik foto's maak bij incidenten?
omdat ik de hulpverlening interessant vind en dat vast wil leggen. Mag dat? Ja dat mag, maar volgens hulppoes is dat zielig (iets over inlevingsvermogen en elkaar in zijn/haar waarde laten?).
Dit topic begon met een opgestoken middelvinger die zo ongeveer werd goedgepraat, en het ontaardt nu in een topic waarin hulpverleners en fotografen elkaar verbaal te lijf gaan. Ik hoop niet dat dit in de praktijk ook gebeurd, anders zijn we ver heen.
Plaatjesschieters die hulpverleners in de weg lopen en als een malloot naar incidenten toe rijden, heb ik het snel mee gehad en daar maak ik af en toe een praatje mee
Van de 10 fotografen hebben er 8 goede bedoelingen, maar 2 lopen in de weg en verzieken het voor de rest. Natuurlijk zitten er rotte appelen tussen, maar dat geeft nog geen reden om fotografen over één kam te scheren.