Waarheid kan soms vervelend zijn Peentje. Omdat jij als vrijwilliger zelf vooraan staat bij klusjes, zelfs tijdens het uitrukken nog video opnames (hebt ge)maakt en daarnaast ook bij ieder melding weer komt kijken maakt je niet bepaalt een onbevooroordeeld persoon.
Klopt. Ik heb ook een mening, net zoals jij en iedere andere Nederlander. Alleen is die niet dezelfde als de jouwe.
En als je terugleest zie je dat ik ook collega's heb uit beide kampen (voor en tegen); en ik ken dus collega's die aangeven het hinderlijk te vinden als ook collega's die het prachtig vinden. Zoals met zoveel zaken kan je het niet iedereen naar de zin maken.
Maar ik kan jou dan met hetzelfde gemak aanduiden als 'niet onbevooroordeeld'. Eerlijk gezegd lijkt 'met een duidelijke mening' me dan een betere term; net zoals ik ook een 'duidelijke mening' heb. Welkom in Nederland. Volgens mij gaan we het op dit punt niet eens worden. Dat is dan maar zo.
Wordt tijd dat P2000 afgeschermd wordt, zijn lle vervelende randverschijnselen waar we nu al 14 pagina's over praten in één klap opgelost. En voor de mensen die er hun brood mee verdienen, die kunnen via een PPK en afspraken met de korpsen een pager huren/leasen/krijgen die wel de meldingen laat zien.
Tja... Ik kan je verklappen: zeer binnenkort gaat Haaglanden op gelijke wijze als Rotterdam-Rijnmond ook bepaalde politie incidenten over P2000 uitzenden (net zoals dat nu al gebeurt voor brandweer meldingen); afhankelijk van de GMS incidentklassificatie. Dit wordt een vervanging van het huidige systeem via
http://www.persalarm.nl/ (dat op basis van GSM/SMS berichten werkt). De hoeveelheid informatie die over P2000 uitgezonden wordt (en het aantal mensen wat het kan ontvangen), zal dus op korte termijn alleen maar toenemen.
En ja: P2000 staat op de nominatie om vervangen te worden (2014 dacht ik); en de pers zal dan via een ander systeem van informatie moeten worden voorzien. Helaas voor jou Fred zullen wij daar zeer waarschijnlijk dan ook toegang toe krijgen.....
Peen