Wat mij blijft verbazen in deze discussie, is dat al een aantal keer genoemd is dat fotografen nou eenmaal het recht hebben vrijwel alles wat ze op de openbare weg zien gebeuren vast te leggen en te publiceren, maar dat men toch maar blijft doorzeuren over hulpverleners die er last van zouden hebben. Het enige wat je er op dit moment aan kan doen, is leren om er mee om te gaan. Want dit zal nooit meer veranderen.
Ik heb geen glazen bol. Jij?
Reportage van dit ongeval is te vinden op verboden te linken naar deze site vanwege de gebruiksvoorwaarden van de betreffende site , link mag ik van deze site helaas niet plaatsen. (repo is te vinden in archief op deze site, juli1)
Ach, gebruikersvoorwaarden...niets wettelijks, dus kom op met die handel!
Mee eens ... Althans niet op de korte termijn. Wat ik bedoel is: na 10-20 jaar zal men misschien 'informatie moe' worden; maar de komende jaren zal de mentaliteit en interesse van een heel volk niet veranderen. En zolang er afzetmarkt is voor de beelden, zullen ze gemaakt worden.
Voor
alles bestaat een afzetmarkt.. En regionieuws zal altijd interessant blijven, voor mensen uit de regio. Ben het over het algemeen eens met de rest van je bijdrage, trouwens.
Maar waar het allemaal eindigt? Stel dat je straks bij iedere afhijsing o.i.d. een legertje mobieltjes met puisten hebt staan en hulpverlenend Nederland slaat de handen ineen? Wetjes
kunnen veranderd worden, of aanvullingen krijgen. Daar hebben we een politieke weg voor. Zodra die wordt bewandeld... nogmaals: heb geen glazen bol.