Rode Kruis in de politiek!?

Auteur Topic: Rode Kruis in de politiek!?  (gelezen 7283 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 13 mei 2010, 23:26:42
Het is nu ook op SBS shownieuws, dat het rode kruis boos is op Rita Verdonk

En stel rita zegt vervolgens dat ze overleg heeft gehad met de afdeling en alles ook zwart op wit heeft met het bestuur.
Wie zet zichzelf dan vreselijk voor lul?

Ik ben erg benieuwd hoe dit afgesproken is met de betreffende afdeling en TON...

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 14 mei 2010, 22:11:12
Waarschijnlijk heeft Ton gevraagd om mee te werken het nrk zegt toe en tekent een contractje en krijgt waarschijnlijk wat geld voor de diensten.
Er zijn natuurlijk genoeg camera geile mensen in de afdeliong die wel mee willen werken.

En zo geschiede, ik vindt het wel grappig dat amateur filmpje

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #32 Gepost op: 15 mei 2010, 10:37:46
Ik heb gisteren dus dienst gedraaid en werd door iemand aangesproken over dit voorval.

Hij dacht dat "we" het voor de reclame hadden gedaan, en dat het vrijwilligers zou opleveren!!!

Ik dus maar uitgelegd dat t niet kan, en dat we neutraal moeten blijven.

Stel je voor er zijn een keer rellen en er zijn rode kruisers het doelwit omdat we zogenaamd voor ton zijn....
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

ehboŽer quinten

• Forum gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 15 mei 2010, 20:57:26
Heeft iemand misschien een link van het stukje uit shownieuws  ?

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #34 Gepost op: 15 mei 2010, 21:04:31
Heeft iemand misschien een link van het stukje uit shownieuws  ?

http://www.shownieuws.tv/web/show/id=186466/langid=43/contentid=177841
Zo moet hij het doen
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #35 Gepost op: 8 juli 2010, 23:36:32
Ondanks ze e.e.a. te goeder trouw hebben gedaan, zijn ze zich meer dan bewust geworden welke impact dit heeft gehad.
Ik weet daarom zeker dat er geen tweede keer zoiets zal gebeuren.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #36 Gepost op: 10 juli 2010, 11:02:51
En al bekend hoe e.e.a. bestuurlijk voor die afdeling is afgelopen? Neem aan dat het NRK hoofdbureau toch wat ontstemd was.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Diederick

• Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #37 Gepost op: 26 juli 2010, 22:34:55
Ik verwacht dat afdeling Den Bosch hier inderdaad een standje voor heeft gekregen. Maar zoals eerder ook al gemeld in dit draadje denk ik dat het niet een actie was van de hele afdeling maar van een paar mensen. In alle vrijwilligersorganisaties heb je dat wel, van die eilandjes waar mensen zichzelf taken gaan toe-eigenen die ze helemaal niet horen te hebben.

Of het is zo'n afdeling waarvan het bestuur op z'n gat zit en de EHBO-vrijwilligers de kar trekken... Hoe dan ook, lijkt me een leuk puntje voor een landelijke ALV, zouden we die ooit krijgen.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.

Mederiacvm

• Forum gebruiker
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #38 Gepost op: 27 juli 2010, 12:22:49
<knip>
... Hoe dan ook, lijkt me een leuk puntje voor een landelijke ALV, zouden we die ooit krijgen.

De landelijke ALV heet Ledenraad bij het Rode Kruis. Heeft op 29 mei plaatsgevonden en de volgende vindt plaats op 11 december.
Had een dag maar 48 uur

Diederick

• Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #39 Gepost op: 27 juli 2010, 17:52:37
Ah, dank je wel! Vreemd dat de ledenraad niet wordt gepromoot of zelfs maar aangeboden door afdelingen, of die waar ik mee in contact sta tenminste...
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.