Brand woonboten Diemerzeedijk - Amsterdam 13-07-2010

Auteur Topic: Brand woonboten Diemerzeedijk - Amsterdam 13-07-2010  (gelezen 5880 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #20 Gepost op: 15 juli 2010, 09:53:01
http://www.brandweerlandelijknoord.nl/BRW%20Jan%20v%20d%20Heijde%20III.htm
Het blijft naar mijn oordeel onzin en daar laat ik het bij!
Jij blaast wel hoog van de toren, zeg...

Volgens jouw link is de diepgang van de Jan van der Heijden III 1.38 m. De gemiddelde lengte van de Nederlandse man is 183,5 cm (Bron: CBS). Wetende dat er daar duikers en omstanders in het water stonden met het water nog (soms ver) onder de oksels (te zien op diverse foto's en filmpjes), dan kun je ook daaruit concluderen dat het niet diep genoeg was voor de JvdHIII.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #21 Gepost op: 15 juli 2010, 11:23:53
http://www.brandweerlandelijknoord.nl/BRW%20Jan%20v%20d%20Heijde%20III.htm

Het blijft naar mijn oordeel onzin en daar laat ik het bij!


Ik denk dat je dit anders kunt brengen, in plaats van alleen af te kraken, is het de bedoeling dat je iets toevoegt aan het topic.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2010, 10:59:56
Stoffelijke resten in uitgebrande woonboot
De politie heeft donderdagavond op een van de twee woonboten die dinsdagavond bij de Diemerzeedijk in vlammen opgingen, de stoffelijke resten van een persoon gevonden.
 Het is nog niet duidelijk of het gaat om de vermiste 62-jarige bewoner. Een woordvoerder van de politie: "We moeten nog vaststellen om wie het gaat.'' De familie van de vermiste man is wel op de hoogte gebracht van de vondst.

De oorzaak van de brand is nog niet bekend.
http://www.at5.nl/artikelen/44841/stoffelijke-resten-gevonden-aan-diemerzeedijk
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2010, 21:57:00
Onzin verhaal, de werkelijke reden wordt eerst intern geëvalueerd, hier speculeren en of onzin verkondigen heeft weinig zin!
Volgens mij is het niet de bedoeling dat er hier ongefundeerde kreten gepubliceerd worden. Als je een mening hebt over een onderwerp mag je die best geven, maar onderbouw deze dan ook. Als je dit niet doet, dan voeg je ten eerste niets toe aan de discussie, en ten tweede kom je bijzonder dom over. Losse opmerkingen plaatsen kan iedere dombo.
Daarnaast is het verre van collegiaal en onproffesioneel om dit soort uitspraken te doen op deze toon. Je toont geen respect voor andermans mening. Als je door laat schemeren dat je meer kennis hebt van een onderwerp, vermeld dan die informatie, of houdt je buiten de discussie tot die informatie openbaar gemaakt mag worden.
Assumption is the mother of all fuck-ups


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2010, 22:48:15
Lichaam gevonden op uitgebrande woonboot

AMSTERDAM - Op een van de woonboten die dinsdag in Amsterdam in vlammen opgingen is een lichaam gevonden. Het stoffelijke overschot werd aangetroffen op het weggesleepte wrak. De politie kan nog niet zeggen of het gaat om de  62-jarige vermiste bewoner. "Het is nog niet met zekerheid te zeggen of het gaat om een lichaam. We houden het voorlopig op stoffelijke resten van een mens", zegt een politiewoordvoerder.
De politie sloot eerder nog niet uit dat de bewoner gewoon op vakantie was, maar heeft inmiddels contact gehad met zijn familie en weet nu beter. "Hij is niet op vakantie en heeft geen contact opgenomen met familie of vrienden. Of hij is gevonden moet blijken uit onderzoek."
Het ernstig verbrande stoffelijke overschot wordt onderworpen aan speciale sectie. Daarbij wordt er onder meer gekeken naar gebitsgegevens. Als dat niets oplevert, wordt er gekeken naar andere opties zoals DNA-onderzoek.
De brand aan de Diemerzeedijk aan het IJ verwoestte twee woonboten. Van de andere boot is niemand vermist. Een derde boot kon tijdig worden verplaatst. (NOVUM)
16/07/10 11u28  http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/498196/2010/07/16/Lichaam-gevonden-op-uitgebrande-woonboot.dhtml
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #25 Gepost op: 19 juli 2010, 16:55:39
Dode in verbrande woonboot is bewoner
Uitgegeven: 19 juli 2010 16:22
Laatst gewijzigd: 19 juli 2010 16:22

AMSTERDAM - Het lichaam dat vorige week werd aangetroffen in een van de uitgebrande woonboten aan de Diemerzeedijk in Amsterdam is van de 64-jarige bewoner. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt. De politie gaat uit van een ongeval.

De brand brak dinsdagavond uit en verwoestte in totaal twee woonboten aan de Diemerzeedijk aan het IJ. De oorzaak is onbekend.

Eerder meldde de politie dat de bewoner een 62-jarige man was, maar die gegevens bleken onjuist, aldus de politie.

© ANP  

bron: www.nu.nl


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #26 Gepost op: 19 juli 2010, 18:15:30
Kan een mod de onrespectvolle beginzin van de startpost van Bernt even verwijderen? Gaat hier wel om een brand met dodelijk slachtoffer, dan is een zogenaamd sarcastische opmerking naar mijn mening niet echt op zijn plaats.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #27 Gepost op: 19 juli 2010, 18:32:40
Ten tijde van de start van dit topic was het natuurlijk wel groot feest in de regio. Ik kan me de eerste zin van dit topic wel voorstellen, zeker op het moment van posten. Ben het nu (met het bekend worden van meer details) wel met jemama11 eens dat de beginzin nu wel erg onrespectvol over komt.

Dit is geen verwijt naar brendt, maar een ontwikkeling die zich heeft voorgedaan in de tijd dat het topic loopt.


Gast48368

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 19 juli 2010, 22:23:21
Kan een mod de onrespectvolle beginzin van de startpost van Bernt even verwijderen? Gaat hier wel om een brand met dodelijk slachtoffer, dan is een zogenaamd sarcastische opmerking naar mijn mening niet echt op zijn plaats.

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het aangepast.

FF