Er zijn al volledig geprivatiseerde ambulance ondernemingen , De volgende ambulancevoorzieningen zijn al volledig geprivatiseerd..
Connexxion (actief in drie regio's), RAV IJsselland, UMCG (Drenthe), in Friesland, zijn een aantal samenwerkende geprivatiseerde ambulance bedrijven..
Daarnaast zijn er nog vele ambulancebedrijven die een volledige vergunning hebben voor vervoer in kader van repatriering en internationaal vervoer..
Daarnaast is er voor allerlei vormen van ambulancevervoer al product diffrentatie.. Van Rapid Responder, ALS ambulances (standaard), BLS Ambulances, regulier B-vervoer, specifiek B-vervoer (MICU), en ik ben vast nog wel een aantal vormen vergeten.
Dus er is volgens mij met jouw vraag niets nieuws onder de zon... En een vervoersvergunning is niet zo erg moelijk te krijgen.. Als je even verdiept is dat zo geregeld..
Wel is lastig om A-Ritten te doen, daar kom via gaan de huidige marktpartijen maar lastig aan .. maar repatriering is relatief simpel te organiseren..
De simpelste manier om A-ritten te gaan doen, is een bestaande ambulancedienst overnemen. alleen moet je een dikke portomonee meebrengen..
Er staat een aantal ambulancediensten in de etalage.. Alleen zijn nog weinig partijen die ze willen kopen voor de prijs wat mensen er nu voor vragen..
Ik ken wel een aantal BV'tjes die een volledige ambulancevergunning hebben, en ook afspraken met verzekeraars, en die een paar keer per jaar B-vervoeren en repatriering doen. of voor specifieke opdrachtgevers en bepaalde RAV werken..