B vervoer

Auteur Topic: B vervoer  (gelezen 14636 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 9 augustus 2010, 01:02:52
Het hangt pas sinds gisteren op het bord, maar volgens het WIS gaan hiervoor oa de tyches gebruikt worden...

Het Witte Kruis heeft in Den Haag alle ligtaxis oeps, hulpambulances, uitgerust met blauwe lampen, schijn te moeten vanwege de benaming ambulance. En die proef loopt al minstens 5 jaar, ennaar tevredenheid hoor mag ik zeggen, scheet ons als ambulancediensten behoorlijk wat b-ritten waarvoor geen ambulanceverpleegkundige nodig is.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 9 augustus 2010, 01:09:16
Ik zag laatst in Utrecht een gewone personenauto (Hyundai) rijden van het Witte Kruis, ook geel met blauwe strepen. Is dat ook voor B-vervoer?

Ik vond het wel een aparte verschijning. Dan kan je ook gewoon een taxi pakken toch? ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #12 Gepost op: 9 augustus 2010, 16:29:42
Het Witte Kruis heeft in Den Haag alle ligtaxis oeps, hulpambulances, uitgerust met blauwe lampen, schijn te moeten vanwege de benaming ambulance. En die proef loopt al minstens 5 jaar, ennaar tevredenheid hoor mag ik zeggen, scheet ons als ambulancediensten behoorlijk wat b-ritten waarvoor geen ambulanceverpleegkundige nodig is.

Dat klopt niet helemaal, Joffry. Er zijn maar een beperkt aantal ligtaxi's (okay, hulpambulances  998765)  met, niet werkende, blauwe lampen. Dat komt omdat deze wagens al waren voorzien van deze lampen (zitten verwerkt in de wagens zelf), niet verkocht werden en zodoende door het wk goedkoop op de kop getikt konden worden  ::)
De striping is een ander verhaal.

Maar heerlijk dat ze er zijn, want het scheelt zoveel ritten!!!!  098uo

Ik zag laatst in Utrecht een gewone personenauto (Hyundai) rijden van het Witte Kruis, ook geel met blauwe strepen. Is dat ook voor B-vervoer?

Ik vond het wel een aparte verschijning. Dan kan je ook gewoon een taxi pakken toch? ???

Het WK doet aan zorgvervoer in alle maten. Dit is eigenlijk ook een taxi, maar puur zorggeïndiceerd en niet bedoeld voor straatritten e.d.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 9 augustus 2010, 20:20:43
Zoals de lijn gezet gaat worden bij de VZA, zo werkt de RAVU al geruime tijd. B-wagen voor laag complex vervoer (5 dag / 3 avond / 1 nacht) en 2 solo's voor de acute thuiszorg en personenalarmering gedurende de avond. Hiervoor worden 8 x MB Visser 4 en 2 x VW Touran gebruikt. En ja, het scheelt inderdaad veel ritten, met name naar buiten de regio.
Geloof niet alles wat je denkt.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 9 augustus 2010, 20:37:34
Het WK doet aan zorgvervoer in alle maten. Dit is eigenlijk ook een taxi, maar puur zorggeïndiceerd en niet bedoeld voor straatritten e.d.

Oké, wel met een zorgindicatie dus. Ik snap 't :)
Ik blijft het wel apart vinden dat ze dan met secundaire ambulancestriping rijden, zonder de tekst 'ambulance' en zonder blauwe lampen (of enige andere uiting van een ambulance). Maar da's een andere discussie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Luer-lock

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 9 augustus 2010, 21:47:08
Het hangt pas sinds gisteren op het bord, maar volgens het WIS gaan hiervoor oa de tyches gebruikt worden...

Daar zullen heel wat van mijn collega's blij mee zijn, dat is bij ons de minst poulaire auto!
Never underestimate the power of stupid people

Venneke82

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 28 december 2010, 18:36:52
Wellicht heb ik er ergens overheen gelezen...

Maar is B-vervoer per definitie niet spoedeisend ? Of kan dit ook plaats hebben met A1 ? Zie dat veel ambulances welke gebruikt worden voor B-vervoer, van buiten uitgerust lijken te zijn voor spoedvervoer. O.a. OGS...

Gr. Rene

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 28 december 2010, 18:41:50
B vervoer is niet spoedeisend, patienten moet vaak wel bewaakt worden en daarvoor heb je spullen nodig, ook kan de situatie plotsklaps wijzigen.
Verder zijn er niet veel alternatieven voor liggend vervoer.

Wanneer een ambu besteld wordt om iemand met spoed over te brengen dan wordt het dus gewoon A1
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Venneke82

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 28 december 2010, 18:46:53
En dan zal daar dus een reguliere ambulance op ingezet worden i.p.v. een B-ambulance. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat bepaalde transporten wel met enige spoed gereden moeten worden, zondar dat dit noodzakelijk is met een reguliere ambulance / bemanning.

Dank voor je reactie.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #19 Gepost op: 28 december 2010, 18:48:31
Ja, hier in Zeeland worden de ambulances uit de parate dienst vrijwel dagelijks ingezet voor B vervoer
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources