Het Witte Kruis heeft in Den Haag alle ligtaxis oeps, hulpambulances, uitgerust met blauwe lampen, schijn te moeten vanwege de benaming ambulance. En die proef loopt al minstens 5 jaar, ennaar tevredenheid hoor mag ik zeggen, scheet ons als ambulancediensten behoorlijk wat b-ritten waarvoor geen ambulanceverpleegkundige nodig is.
Dat klopt niet helemaal, Joffry. Er zijn maar een beperkt aantal ligtaxi's (okay, hulpambulances
) met, niet werkende, blauwe lampen. Dat komt omdat deze wagens al waren voorzien van deze lampen (zitten verwerkt in de wagens zelf), niet verkocht werden en zodoende door het wk goedkoop op de kop getikt konden worden
De striping is een ander verhaal.
Maar heerlijk dat ze er zijn, want het scheelt zoveel ritten!!!!
Ik zag laatst in Utrecht een gewone personenauto (Hyundai) rijden van het Witte Kruis, ook geel met blauwe strepen. Is dat ook voor B-vervoer?
Ik vond het wel een aparte verschijning. Dan kan je ook gewoon een taxi pakken toch?
Het WK doet aan zorgvervoer in alle maten. Dit is eigenlijk ook een taxi, maar puur zorggeïndiceerd en niet bedoeld voor straatritten e.d.