GRIP 1 Zeer grote brand strandtent Swinsedreef - Rockanje 21-07-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand strandtent Swinsedreef - Rockanje 21-07-2010  (gelezen 6456 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Tweede peloton, ondersteuningspeloton rijdt al, dus we hebben te maken met een compagniebrand :)
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt??


Hahaha, nu is iedereen 2 keer wakker  0098

Twee keer wakker? Wij zaten al in de TAS hoor  ::)


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Camping in Rockanje ontruimd wegens brand

ROCKANJE - Zo'n tweehonderd gasten van camping Van Iterson in Rockanje (Zuid-Holland) zijn woensdagavond tijdelijk geëvacueerd vanwege een brand in een nabijgelegen strandtent.

Strandpaviljoen Cinq aan de Swinsedreef brandde volledig uit. Dat liet een politiewoordvoerder in de nacht van woensdag op donderdag weten.
De brandweer had aanvankelijk grote moeite het vuur onder controle te krijgen. Door de afgelegen ligging was het lastig de watertoevoer te regelen.

Zeewater kon niet worden gebruikt, omdat de waterpompen van de brandweer niet tegen zout kunnen. Vanwege de wind bestond bovendien het gevaar dat het vuur zou overspringen naar de duinen.

Wind
De achter de duinen gelegen camping is daarom uit voorzorg ontruimd. Zo'n tweehonderd gasten werden tijdelijk opgevangen in de receptie van het complex. ''Op het strand zag je dat het gevaar voor de camping er wel was. De wind stond helemaal fout, precies richting de camping. Ik zag in de duinen ook al brandjes ontstaan'', vertelde Jaco Hoogerbrugge, één van de campinggasten, naderhand.

Even na enen kregen de campinggasten te horen dat ze weer terug mochten naar hun onderkomens. Het gevaar was geweken toen de brandweermannen eenmaal beschikten over extra water op het strand.
Het strandpaviljoen moest toen al als verloren beschouwd worden. Rond 03.30 uur had de brandweer het vuur onder controle.

Avontuur
De meeste campinggasten beleefden de ontruiming als een nachtelijk avontuur, waarbij alle lof uitging naar de hulpdiensten. Eén persoon had last van ademhalingsproblemen, maar kon na een korte behandeling snel weer huiswaarts keren. Het is nog onduidelijk waardoor het vuur is ontstaan.
Afgelopen mei werden drie strandpaviljoen in Hoek van Holland volledig in de as gelegd. De brand werd toen toevallig ontdekt door surveillerende politieagenten. Het vuur greep daar makkelijk om zich heen, omdat de strandtenten dicht naast elkaar stonden.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2297593/camping-in-rockanje-ontruimd-wegens-brand.html


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
p2kflex
10:58:22 22-07-10GROUP-1PRIO 2 SB431 HA432 Swinsedreef Rockanje / asl waterwagen. Vak: 6140022
1400431BRW Rijnmond Zuid (Pottumstraat) (Kazernealarm)
1400999BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Denk dat ze COPI bedoelen:)

Ik heb het vermoeden dat de centralist zijn dag niet had. :)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt??



In den lande is de inzet van twee pelotons en een ondersteuningspeloton een compagniebrand. Tot zeer grote brand 4x TS opgeroepen, ondersteuningspeloton is ook in delen gealarmeerd(GWT, VC etc.) en daarna is er nog een extra peloton opgeroepen........

Daarbij vermeldend dat ik natuurlijk niet weet of alle voertuigen zijn ingezet ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
In den lande is de inzet van twee pelotons en een ondersteuningspeloton een compagniebrand. Tot zeer grote brand 4x TS opgeroepen, ondersteuningspeloton is ook in delen gealarmeerd(GWT, VC etc.) en daarna is er nog een extra peloton opgeroepen........

Daarbij vermeldend dat ik natuurlijk niet weet of alle voertuigen zijn ingezet ;)

Ondersteuningspeloton is geen sprake van. GWT is gealarmeerd vanwege de waterwinning. De VC is gealarmeerd vanwege de GRIP. En de eerste 4 TSen zijn niet in pelotonsverband die kant op gegaan.
greetz,  Enrique


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #36 Gepost op: 24 juli 2010, 11:39:21


Hier een filmpje van de brand kort na aankomst van de eerste 2 TS'en.
Met vriendelijke groet, Arlé  


Jasper112

  • Jasper Warmerdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK
WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK