peter wat jij schrijft ben ik wel met je eens, alleen hoor ik naast positieve berichten op dit forum ook andere berichten in het veld van mensen die er wel mee werken, niet bekend zijn met dit forum, er ook geen tijd aan willen besteden, er ook geen behoefte aan hebben, maar als je bij hun door vraagt, dan komen er toch wel problemen(probleempjes) boven, natuurlijk is de verstaanbaarheid beter, dat is inherent aan het systeem(digitaal), ontvangst c.q. dekking moeten we nog steeds afwachten, maar tijd zal dat wel leren.
wat betreft de cursussen, dat loopt nog maar matig, op de cursus avonden wordt meer over de kosten gevraagd en gesproken, dan daadwerkelijk instruktie op de apperatuur(kan ook niet, is vaak nog niet voorhanden).
vraag: het overschakelen naar andere gespreksgroepen moet dat door de gebruiker zelf worden gedaan, of gebeurd dit op afstand(GMS?)
nu wordt de ovd of bevelvoerder vaak geholpen door de hulpcentralisten om ''even'' op een ander kanaal te zetten, de bemanning zet de porto alleen maar aan en ga ze nu niet vertellen dat ze iets in moeten toetsen of ergens aan moeten draaien, want dat hoeft nu ook niet.
ik blijf herhalen dat het huidige systeem mits goed onderhouden(natuurlijk geen verouderde porto's en mobi's) en goed gebruikt, prima voldoet, met een verschil bij C2000 kunnen we nog niet (gevaarlijke uitspraak) mee luisteren, en dat is nou juist de grootste denkfout van de overheid, om alleen daarvoor zoveel geld uit te geven