eindelijk goed nieuws over C2000

Auteur Topic: eindelijk goed nieuws over C2000  (gelezen 8502 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2004, 21:21:22
Zwaailampmaker, dan zeg je dus hetzelfde dus wat ik aangeef. Er moet zowel aandacht zijn voor de techniek, maar zeker ook voor het gebruik. Veel testen en oefenen is dan zeker geen overbodig luxe


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #21 Gepost op: 11 juli 2004, 21:30:27
ja dat is wat ik bedoel.

maar wel bewaken of C2000 inderdaad goed en betrouwbaar kan functioneren, nu krijg ik nog steeds het gevoel dat het willens en wetens wordt doorgedrukt door de politiek om gezichts verlies te voorkomen, ondanks alle negatieve resultaten in de afgelopen jaren is de politiek gewoon door gegaan.

helaas hebben we al zoveel debakels in nederland, van onze belasting centen, bouwfraude, betuwelijn, UWV en nog vele anderen
Nemo me impune lacessit


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 11 juli 2004, 21:37:15
maar wel bewaken of C2000 inderdaad goed en betrouwbaar kan functioneren, nu krijg ik nog steeds het gevoel dat het willens en wetens wordt doorgedrukt door de politiek om gezichts verlies te voorkomen, ondanks alle negatieve resultaten in de afgelopen jaren is de politiek gewoon door gegaan.

Ik vind ook dat er een relatieve hoge tijdsdruk is. Er is daarom te weinig tijd om goed te testen en te wennen aan C2000


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #23 Gepost op: 11 juli 2004, 21:53:24
wat bedoel je met een te hoge tijdsdruk, de eerste ontwikkelingen in nederland stammen uit 1995, zou 1 januari 2000 landelijk ingevoerd worden, uiteraard na eerst uitvoerig getest te hebben, europeesch zou voor een systeem worden gekozen, uiteindelijk voert nederland als enige C2000 in de huidige vorm in, dus ook ontwikkel kosten die aanvankelijk europeesch gedeeld zouden worden, mag nederland nu in zijn eentje betalen(uiteraard alleen degene die in nederland in het arbeidsproces een boterham verdienen, ieder ander lift mee)
frankrijk zoals ik begrijp heeft voor een system gekozen te hebben wat 5x goedkoper is.

de overheid heeft tijd genoeg gehad om te testen, en iedermaal aangegeven dat het niet goed werkt, echter de politiek trapt door.

lekker nu voor het zomer reces alles weer even oprakelen, gauw weg en na het reces zal de storm wel weer wat geluwd zijn, vorig jaar voor het reces gebeurde precies het zelfde.
Nemo me impune lacessit


Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #24 Gepost op: 11 juli 2004, 22:02:58
Voornamelijk het laatste maanden voor het operationeel gaan. Nog geen eens alle apparatuur was ingebouwd en we moesten operationeel. En de porto's kwamen een twee weken voor dat we operationeel gingen.
Er heeft zelfs een autoladder met bezetting vanuit Amsterdam een aantal dagen op de dag gestaan in de kazerne, omdat C2000 mobie in de Hoogwerker niet goed was ingebouwd. Kortom veel acties die beter gepland konden worden.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #25 Gepost op: 11 juli 2004, 22:08:11
ja maar helaas werkt de overheid meestal zo, meestal slecht of niet voorbereid, degene die dit weten zullen hier niet op reageren op straffe van sancties van de ''baas''
Nemo me impune lacessit


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 11 juli 2004, 22:30:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd sta van de terughoudendheid door de vrees dat C2000 de verbindingen niet gemakkelijker zal maken. Ik snap werkelijk niet waar dit vandaan komt. 2 belangrijke zaken moeten wel gescheiden blijven, namelijk aan de ene kant de kwaliteit van de verbindingen als gevolg van de dekkingsgraad en andere factoren binnen het netwerk alsmede en aan de andere kant de kwaliteit van de verbindingen door de bekendheid met de nieuwe apparatuur.

Het eerste daar kun je als gebruiker natuurlijk weinig aan doen, maar als je niet weet hoe je het spul moet bedienen dan kun je op het 2e punt problemen verwachten. Het lijkt allemaal zo simpel, aan de ene kant is dat het ook, maar aan de andere kant zijn er toch een aantal zaken die je even moet weten voordat je C2000-apparatuur probleemloos kunt bedienen. Niet voor niets zijn hier cursussen voor in het leven geroepen.

Inmiddels zijn er al verschillende regio's operationeel op C2000 en de verhalen die ik hier en daar hoor zijn positiever dan ik had verwacht. Uitstekende verbindingen, goede audio en dat zijn eigenlijk al de 2 belangrijkste punten. De bediening zelf stelt natuurlijk weinig voor. Of je nu kanalen hebt of gespreksgroepen, dat verschil merk je als gebruiker toch niet.

Groeten, Peter.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 11 juli 2004, 22:34:13
ik denk dat de "vrees" voor C2000 voornamelijk komt door de vele negatieve berichten die er zijn geweest,en vooral het heeft lang geduurt voordat het operationeel was


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #28 Gepost op: 11 juli 2004, 22:47:55
peter wat jij schrijft ben ik wel met je eens, alleen hoor ik naast positieve berichten op dit forum ook andere berichten in het veld van mensen die er wel mee werken, niet bekend zijn met dit forum, er ook geen tijd aan willen besteden, er ook geen behoefte aan hebben, maar als je bij hun door vraagt, dan komen er toch wel problemen(probleempjes) boven, natuurlijk is de verstaanbaarheid beter, dat is inherent aan het systeem(digitaal), ontvangst c.q. dekking moeten we nog steeds afwachten, maar tijd zal dat wel leren.

wat betreft de cursussen, dat loopt nog maar matig, op de cursus avonden wordt meer over de kosten gevraagd en gesproken, dan daadwerkelijk instruktie op de apperatuur(kan ook niet, is vaak nog niet voorhanden).

vraag: het overschakelen naar andere gespreksgroepen moet dat door de gebruiker zelf worden gedaan, of gebeurd dit op afstand(GMS?)

nu wordt de ovd of bevelvoerder vaak geholpen door de hulpcentralisten om ''even'' op een ander kanaal te zetten, de bemanning zet de porto alleen maar aan en ga ze nu niet vertellen dat ze iets in moeten toetsen of ergens aan moeten draaien, want dat hoeft nu ook niet.

ik blijf herhalen dat het huidige systeem mits goed onderhouden(natuurlijk geen verouderde porto's en mobi's) en goed gebruikt, prima voldoet, met een verschil bij C2000 kunnen we nog niet (gevaarlijke uitspraak) mee luisteren, en dat is nou juist de grootste denkfout van de overheid, om alleen daarvoor zoveel geld uit te geven
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 11 juli 2004, 22:54:48
tja ik wist zelfs van geen cursus af,dus je brengt nu nieuws voor mij :-[
Maar ik denk dat het verstandig zou zijn dat alle plussen en minnen eens op een lijst zou komen te staan,en dat die lijst naar de gene gaat die nog die zaken kan gaan veranderen.
Het C2000 wordt over ons uitgeworpen,maar het zou wel handig zijn als we met elkaar de punten op de I gaan zetten :-\