Grote binnenbrand Industrie Fosfaatweg - Amsterdam 22-7-2010

Auteur Topic: Grote binnenbrand Industrie Fosfaatweg - Amsterdam 22-7-2010  (gelezen 5567 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 22 juli 2010, 18:00:32
p2kflex
17:53:31 22-07-10-ALPHA-1066 TV: Ivm met brand in de westhaven amsterdam kan er in de hele stad stankoverlast optreden. Houd dan ramen en deuren gesloten.
0102501BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (RTV-NH Rampenzenderaansturing)


Die benaming komt nogal sensatiezuchtig over. Het is gewoon de "Infocode RTV Noord-Holland". Volgens mij is RTVNH voor dit incident nog niet gebombardeerd tot rampenzender, maar dan kan men de burger natuurlijk wel informeren omtrent stankoverlast ;)


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #21 Gepost op: 22 juli 2010, 18:07:48
p2kflex
18:07:24 22-07-10GROUP-1AFLOSSING BR 2 BINNENBRAND INDUSTRIE (+Inc.net: 1+) (NB Brand: grote brand) ICL Fertillizers Europe C.V. FOSFAATWEG 48 Aanvalsplan 0040 ASD [ 3651C ]
GB0101219BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Willem (Lichtkrant)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #22 Gepost op: 22 juli 2010, 18:13:15
Je kunt zelfs hier in Zuidoost ruiken.


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #23 Gepost op: 22 juli 2010, 18:22:00
Die benaming komt nogal sensatiezuchtig over. Het is gewoon de "Infocode RTV Noord-Holland". Volgens mij is RTVNH voor dit incident nog niet gebombardeerd tot rampenzender, maar dan kan men de burger natuurlijk wel informeren omtrent stankoverlast ;)

Het betreft weldegelijk de rampenzender aansturing.
Echter is het ook te gebruiken om zelf geschreven informatie ipv de standaart te laten tonen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 22 juli 2010, 18:38:50
Het betreft weldegelijk de rampenzender aansturing.
Echter is het ook te gebruiken om zelf geschreven informatie ipv de standaart te laten tonen.

Er is in dit geval geen sprake van een ramp, dat bedoel ik.

Citaat van: Wikipedia
In Nederland  bestaan dertien rampenzenders. Dit zijn de publieke regionale omroepen. Deze zenders houden de burgers op de hoogte als er een ramp in hun regio gebeurt. Anders gezegd: de regionale publieke omroep is de aangewezen 'rampenzender' voor Nederland.

Afgesproken is dat zowel in het acute geval van een dreiging van gevaar, als voor het op de hoogte houden van de bevolking, de publieke regionale omroepen als rampenzender fungeren

Is er sprake van dreigend gevaar? Stank kan hooguit vervelend zijn, lijkt me. Daarom is het in dit verband een stukje informatieverschaffing en dat is wat anders als (lees goed) "optreden als rampenzender". In het laatste geval wordt dikwijls de complete programmering omgegooid omdat vrijwel de gehele uitzending in het teken staat van "de ramp".

Daar denk ik aan als ik zie "aansturing rampenzender", met andere woorden "RTVNH gaat optreden als rampenzender". Dat probeer ik slechts te ontkrachten...


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #25 Gepost op: 22 juli 2010, 19:07:15







Meer op www.jelzo.nl


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #26 Gepost op: 22 juli 2010, 20:01:17
Als ik me niet vergis kun je kunstmest (beter) niet kunt blussen met water .... Dan zal het wel een mooi inzetje worden

Waarom niet? M.i. lost dat spul prima op in water.


edit....

linkje naar een msds van deze fabrikant  :)
http://b7prt05.iclfertilizers.com/irj/go/km/docs/ICL_Fertilizers_Library/MSDS/Amfert/MSDS_NP%26NPK_Amfert.pdf
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #27 Gepost op: 22 juli 2010, 22:53:18
Die benaming komt nogal sensatiezuchtig over. Het is gewoon de "Infocode RTV Noord-Holland". Volgens mij is RTVNH voor dit incident nog niet gebombardeerd tot rampenzender, maar dan kan men de burger natuurlijk wel informeren omtrent stankoverlast ;)

In brabant was omroep brabant gisteren ook benoemt tot rampenzender, enige wat er een ramp was was de berichtgeving. Verder natuurlijk wel goed dat een regionale zender inlichtingen verschaft over iets groots dat gaande is. Hoop dat RTV-NH het beter doet  ;)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #28 Gepost op: 22 juli 2010, 23:52:53
Die benaming komt nogal sensatiezuchtig over. Het is gewoon de "Infocode RTV Noord-Holland". Volgens mij is RTVNH voor dit incident nog niet gebombardeerd tot rampenzender, maar dan kan men de burger natuurlijk wel informeren omtrent stankoverlast ;)

RTV Noord-Holland is de officiële rampenzender in de provincie. Mochten er zich calamiteiten voordoen, dan zijn de officiële mededelingen en eventuele waarschuwingen van de overheid via radio, televisie te horen en staat de meest relevante informatie uitgebreid op de de website. De verschillende meldkamers in de provincie kunnen sinds 28 september 2006 zelf inbreken op de zenders van RTV Noord-Holland in zeer dringende gevallen. RTV Noord-Holland beschikt bovendien over een telefoonaansluiting op het noodnet en over een noodaggregaat, zodat de bevolking ook bij stroomstoringen kan worden geïnformeerd.

Bron: http://www.rtvnh.nl/omroep/index.asp?gipid=2&ptid=38


RPA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #29 Gepost op: 23 juli 2010, 10:37:17
Weet iemand toevallig hoe de Havendienst van Amsterdam werkt tijdens dit soort incidenten. Hebben ze brandweermateriaal aanboord aanvalskratten, ademlucht bluspakken ect.