Ik vraag me af of de locatie van de winkel wel zo'n geschikte was gezien de afstanden......iemand enig idee hoe het met de regelgeving zit op spoorgebied etc.?
Ben er wel wat in thuis, maar weet niet alles. In ieder geval weet ik dat er op een buitenlandse trein/stoomtrein met machinisten die het traject niet kennen een ,,pilot'' meegaat, dit persoon verteld dat er hier een overweg is, hier remmen en optrekken, etc. Ook hier was dit het geval, waarschijnlijk is er iets gebeurd dat niet de bedoeling was en reed de trein door de watersportwinkel.
Ook bevat elke trein een ATB (automatische treinbeïnvloeding), na de ,,spoorwegramp Barendrecht'' werd dit verplicht in alle treinen die op Nederlands grondgebied rijden/rijden voor werkzaamheden. Meestal grijpt de ATB in als je te hard rijdt, en wordt er geremd. Tijdens werkzaamheden blijft dit ook aanstaan, dus zou het moeten in hebben gegrepen. Maar een combinatie van dik 100m en een massa van dik 100ton, dat stopt ook niet voor een stootblokje van oude spoorstaven met oude spoorbielzen.