TIS 3.1 Trein door winkelstation - Stavoren 25-07-2010

Auteur Topic: TIS 3.1 Trein door winkelstation - Stavoren 25-07-2010  (gelezen 14189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2010, 17:17:08
p2kflex
17:15:35 26-07-10GROUP-1P 1 Gaslekkage NS STATION STAVOREN STATIONSWEG STAV Inzet ASSTAVOR
0302320BRW Nijefurd (Stavoren) (Koebrug)
0302322BRW Nijefurd (Stavoren) (Johan Frisosluizen)
0303060BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Zuid - West)
0303535BRW Nijefurd (Koudum) (Commandant)
0303536BRW Nijefurd (Koudum) (OnderCommandant)
0303546BRW Nijefurd (Stavoren) (Bevelvoerder)
0303547BRW Nijefurd (Stavoren) (Blusploeg)


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Fire644

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
    • Brandweer Susteren
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2010, 17:37:45
Er is maar 1 ding te zeggen, ze mogen van geluk spreken dat hier geen zwaargewonden zijn gevallen. Nog niet te spreken over dodelijke slachtoffers. Ik heb zelf spoorwegbouw gedaan en van kort bij gezien hoe het soms fout kan gaan (ontsporingen). Dit is even een categorie hoger dan een onschuldige ontsporing.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2010, 18:53:52
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #14 Gepost op: 27 juli 2010, 00:11:46
Ik vraag me af of de locatie van de winkel wel zo'n geschikte was gezien de afstanden......iemand enig idee hoe het met de regelgeving zit op spoorgebied etc.?



Bron en meer foto's http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=3079


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2010, 00:19:29
Ik vraag me af of de locatie van de winkel wel zo'n geschikte was gezien de afstanden......iemand enig idee hoe het met de regelgeving zit op spoorgebied etc.?



Bron en meer foto's http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=3079

Ben je b.v. wel eens op Den Haag Centraal Station geweest om maar een voorbeeld te geven?

Laten we nu met zijn alle eens rustig wachten op waar de onderzoekers mee komen!


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2010, 00:32:55
p2kflex
00:31:25 27-07-10GROUP-1RUSTIG NAAR DE KAZERNE GRAAG 01.00 BIJ HET STATION STAVOREN STATIONSWEG STAV Inzet ASSTAVOR
0300055BRW Veiligheidsregio Friesland (Monitorcode)
0302320BRW Nijefurd (Stavoren) (Koebrug)
0302322BRW Nijefurd (Stavoren) (Johan Frisosluizen)
0303535BRW Nijefurd (Koudum) (Commandant)
0303536BRW Nijefurd (Koudum) (OnderCommandant)
0303546BRW Nijefurd (Stavoren) (Bevelvoerder)
0303547BRW Nijefurd (Stavoren) (Blusploeg)


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2010, 00:47:05
00:31:25   27-07-10   07/109   GROUP-1   RUSTIG NAAR DE KAZERNE GRAAG 01.00 BIJ HET STATION STAVOREN STATIONSWEG STAV Inzet ASSTAVOR

Men zal straks de locomotief wat ophijsen en de tankwagen er onder vandaan trekken. Brandweer voor een ieders veiligheid standby tijdens deze aktie.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #18 Gepost op: 27 juli 2010, 16:56:24
Ik vraag me af of de locatie van de winkel wel zo'n geschikte was gezien de afstanden......iemand enig idee hoe het met de regelgeving zit op spoorgebied etc.?


Ben er wel wat in thuis, maar weet niet alles. In ieder geval weet ik dat er op een buitenlandse trein/stoomtrein met machinisten die het traject niet kennen een ,,pilot'' meegaat, dit persoon verteld dat er hier een overweg is, hier remmen en optrekken, etc. Ook hier was dit het geval, waarschijnlijk is er iets gebeurd dat niet de bedoeling was en reed de trein door de watersportwinkel.

Ook bevat elke trein een ATB (automatische treinbeïnvloeding), na de ,,spoorwegramp Barendrecht'' werd dit verplicht in alle treinen die op Nederlands grondgebied rijden/rijden voor werkzaamheden. Meestal grijpt de ATB in als je te hard rijdt, en wordt er geremd. Tijdens werkzaamheden blijft dit ook aanstaan, dus zou het moeten in hebben gegrepen. Maar een combinatie van dik 100m en een massa van dik 100ton, dat stopt ook niet voor een stootblokje van oude spoorstaven met oude spoorbielzen.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #19 Gepost op: 27 juli 2010, 17:06:16
Ook bevat elke trein een ATB (automatische treinbeïnvloeding), na de ,,spoorwegramp Barendrecht'' werd dit verplicht in alle treinen die op Nederlands grondgebied rijden/rijden voor werkzaamheden. Meestal grijpt de ATB in als je te hard rijdt, en wordt er geremd. Tijdens werkzaamheden blijft dit ook aanstaan, dus zou het moeten in hebben gegrepen. Maar een combinatie van dik 100m en een massa van dik 100ton, dat stopt ook niet voor een stootblokje van oude spoorstaven met oude spoorbielzen.
ATB grijpt niet in onder de 40 km/h. Daarvoor is ATB-NG (nieuwe generatie) nodig, hetgeen nog niet is geïmplementeerd.