KNRM Harlingen krijgt boete na slepen

Auteur Topic: KNRM Harlingen krijgt boete na slepen  (gelezen 44202 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 30 juli 2010, 02:25:55
Bij de burgemeester (wat heeft die over de politie te zeggen?) proef ik wat belangenverstrengeling... ::)

Ik heb geloof ik een déjà vu ... :o

Henk


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #51 Gepost op: 30 juli 2010, 09:22:22
Ik ook, iets met een vertrekkende burgemeester  :D
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #52 Gepost op: 30 juli 2010, 12:04:17
Nee kon de rest niet volgen omdat de afstand te groot was kon alleen met wat ruis erin de nil horen. Wil er alleen mee zeggen dat de informatie die je via Noordgat hebt gekregen niet helemaal correct is ,heb dan ook een beetje mijn twijfels of de rest wel klopt het blijft een eenzijdig verhaal waar gerust een kern van waarheid in zal zitten. Denk alleen niet dat Noordgat als dat zo zou zijn een negatief verhaal over hun zelf neer zouden zetten mensen praten nou eeenmaaal makkelijker over een ander dan over hun zelf.
Prima, en dus? Als dat zo is, maakt dat geen wezenlijk verschil met de rest van het verhaal, telefonisch melden is ook keurig. Dat het over 16 geweest is maakt het eerder duidelijker. Op een oproep op 16 kon de Tempest eerder reageren.
Heb je ook 67 beluisterd, of had je alleen kanaal 16 aan? Dan heb je het hele gesprek met de KLPD ook kunnen meeluisteren. En dat de Tempest hulp aanbood en dat geweigerd werd. Ik kom aan mijn informatie van Noordgat zelf.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #53 Gepost op: 31 juli 2010, 15:51:08
Maar hoe vind je dan het verhaal van het filmpje, is dat een voorbeeld hoe je de zaak van ze kanten belicht? Kritiekloos wordt gesteld dat de KNRM boven de wet staat. Daar zou je op zijn minst ?? bij kunnen plaatsen.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #54 Gepost op: 31 juli 2010, 16:14:42
neemt de kustwacht wel kanaal 16/67 op band op? Misschien dat een OvJ deze eens kan beluisteren. Bij de burgemeester (wat heeft die over de politie te zeggen?) proef ik wat belangenverstrengeling... ::)
Burgemeester is de verantwoordelijke voor de politie op het gebied van de taken 'handhaven openbare orde' en 'hulpverlening'.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #55 Gepost op: 31 juli 2010, 18:38:10
Burgemeester is de verantwoordelijke voor de politie op het gebied van de taken 'handhaven openbare orde' en 'hulpverlening'.

En dat maaky het juist zo tricky dat hij ook voorzitter van de KNRM Harlingen is. In conflicten tussen de KNRM en andere partijen (komen wel eens voor zo nu en dan) hoort de burgemeester een onparijdig bestuurder te blijven, iets dat onmogelijk is gebleken.

Henk


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #56 Gepost op: 31 juli 2010, 22:02:33
@ Henk:

De politie-instantie was hier niet die van de vastewal, maar het KLPD (Korps Landelijke PolitieDiensten). En die heeft aan het hoofd, niet de locale burgemeester. Dus van belangenverstrengeling lijkt me in dit geval geen sprake.

http://www.politie.nl/KLPD/Images/organogramdos2010_tcm35-567856.pdf


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #57 Gepost op: 1 augustus 2010, 00:31:13
En dat maaky het juist zo tricky dat hij ook voorzitter van de KNRM Harlingen is. In conflicten tussen de KNRM en andere partijen (komen wel eens voor zo nu en dan) hoort de burgemeester een onparijdig bestuurder te blijven, iets dat onmogelijk is gebleken.

Henk
Eens!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #58 Gepost op: 1 augustus 2010, 11:21:40
@ Henk:

De politie-instantie was hier niet die van de vastewal, maar het KLPD (Korps Landelijke PolitieDiensten). En die heeft aan het hoofd, niet de locale burgemeester. Dus van belangenverstrengeling lijkt me in dit geval geen sprake.

http://www.politie.nl/KLPD/Images/organogramdos2010_tcm35-567856.pdf

Weet iemand of de wadden tot het gebied van de Veiligheidsregio behoren? De Randmeren vallen onder de veiligheidsregio, de burgemeester van Hilversum neemt daar als bestuurder namens de andere burgemeesters zitting in. Regelmatig vergaderen alle burgemeesters over het te voren beleid.
Je kan niet ontkennen dat burgemeesters in ieder geval in de positie zijn (informeel, of door misbruik van macht) enige invloed uit te kunnen oefenen.

Zoals op het verscheuren van bekeuringen, het redden verbieden of het opzeggen van ligplaatsen.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #59 Gepost op: 1 augustus 2010, 21:19:07
ja het behoord tot een veiligheidsregio, ik gok friesland, groningen en noord holland noord. Maar ik denk niet dat dit tot machtsmisbruik zal leiden.

9910001
9910001